فشار خون علت وقوع ۵۰ درصد سکته ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه حبیبی به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بیمارستان پیامبران اشاره کرد و افزود: همزمان با سراسر کشور، کنترل فشار خون مراجعان و پرسنل و کادر بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به ایجاد ۱۴ ایستگاه در بخش های مختلف بیمارستان، گفت: از ۱۸ تا ۲۱ خرداد ۹۸، فشار خون ۱۰۶۶ نفر از مراجعان و پرسنل اندازه گیری شد که ۱۰ درصد موارد نیاز به ارجاع فوری و غیر فوری به پزشک داشتند.
,
 
,
حبیبی، یکی از برنامه های این بیمارستان در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم عنوان کرد و افزود: آموزش چهره به چهره مراجعان در راستای اصلاح سبک زندگی، یکی از برنامه های سلامت محور در این بیمارستان است که دنبال می شود.
,
 
,
مدیر پرستاری بیمارستان، ادامه داد: آنچه مسلم است، اینکه علت ۵۰ درصد سکته های مغزی و قلبی، عامل فشار خون است که ما می توانیم با شناسایی افراد مبتلا به فشار خون، از وقوع این عارضه ها پیشگیری کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیماری ها، از اقدام وزیر بهداشت برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، به نیکی یاد کرد و افزود: قطعاً، پیشگیری کم هزینه تر از درمان است. از همین رو، با اجرای چنین طرح ها و برنامه هایی می توان به ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمان، کمک کرد.
,
 
,
حبیبی گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال دچار فشار خون هستند. همچنین، ۵۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال نیز گرفتار این عارضه هستند.
,
 
,
وی با اشاره به این مطلب که فشار خون هیچ علامتی ندارد و همین مسئله باعث می شود از ابتلای به آن بی خبر باشیم، افزود: با آموزش و اطلاع رسانی، می توان زمینه ترغیب و توجه مردم به این قبیل بیماری ها رو فراهم کرد.
,
 
,
منبع: مهر 
,
 
]
مدیر پرستاری یکی از بیمارستان های غرب تهران، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: فشار خون علت وقوع ۵۰ درصد سکته های مغزی و قلبی است.