تاثیر سیل امسال بر تولید گندم کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوربخش حاتمی اظهار داشت: در جریان سیل فروردین ماه 91 هزار و 234 هکتار از اراضی گندم استان متحمل خسارت شد که 63 هزار و 350 هکتار دیم و مابقی آبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با این خسارت تولید گندم 94 هزار تن نسبت به پیش‌بینی‌ها کاهش پیدا می‌کند اما چون در مزارع دیگر افزایش عملکرد وجود دارد نسبت به سال گذشته تغییری ایجاد نمی‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم نه‌تنها خودکفا است بلکه بخش زیادی از گندم به استان‌های همجوار صادر می‌شود عنوان کرد: ایران در تولید گندم خودکفاست و مازاد بر نیاز کشور نیز تولید می‌شود و بنابراین نیازی به واردات گندم وجود ندارد.
,
 
,
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط نامناسب پرداخت خرید تضمینی گندم به کشاورزان در سال گذشته گفت: امسال تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است که در کوتاهترین زمان بهای گندم کشاورزان پرداخت شود.
,
 
,
حاتمی با بیان اینکه 671 دستگاه کمباین بومی در استان کرمانشاه وجود دارد بیان کرد: در چند سال اخیر با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت تعداد زیادی کمباین مدرن وارد شده است و 500 کمباین غیربومی نیز برای برداشت وارد استان شده است و درخواست شده کمباین مدرن با کمترین میزان ریزش گندم به استان اعزام شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه هیچ کمباینی بدون دریافت کارت معاینه فنی حق برداشت گندم ندارد افزود: در مواردی رانندگان کمباین‌های متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند زیرا یکی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی رساندن ضایعات به کمترین میزان ممکن است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران همچنان در تولید گندم خودکفا است گفت: با وجود وقوع سیل در فروردین ماه امسال تولیدات گندم کاهش نمی‌یابد.