پایش زیست محیطی سواحل خلیج فارس در استان بوشهر آغاز شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان سواحل خلیج فارس است خاطر نشان کرد: نوار ساحلی استان بوشهر دارای ارزش‌های خاص اکولوژیک است که باید الزامات زیست محیطی در سواحل استان مورد توجه قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این مسئول گفت: در نخستین گام ۴۵ نقطه از سواحل استان بوشهر از جمله شناگاه ها برای انجام عملیات پایش مکان یابی شدند.

,

وی بیان کرد: با توجه به اتمام مرحله نقطه یابی در گام دوم پایش از شهرستان‌های شمالی آغاز و این روند تا شهرستان‌های جنوبی ادامه می‌یابد.

,

قلی نژاد ادامه داد: با توجه به ورود فاضلاب‌های صنعتی و شهری در برخی سواحل استان به خلیج فارس پایش محیط زیستی اعم از میکروبی و شیمیایی می‌تواند گامی مهم در جهت شناسایی هر چه دقیق‌تر سواحل باشد.

,

وی گفت: تغییر رنگ آب دریا در سواحل عسلویه نگرانی‌هایی ایجاد کرده که انجام این پایش می‌تواند در شناسایی عوامل این پدیده به کارشناسان محیط زیست کمک کند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این پایش در بازه‌های زمانی سه ماهه انجام و در قالب آن وضعیت شناگاه ها نیز مشخص و در صورت آلوده بودن آنها به شهرداری‌ها برای نصب پرچم‌های زرد اطلاع رسانی می‌شود.

,

قلی نژاد افزود: نوار ساحلی استان بوشهر از اهمیت خاص اکولوژیک برخوردار است که این مهم ایجاب می‌کند الزام‌های زیست محیطی آن با ظرافت و دقت خاصی دنبال شود.

,

وی گفت: در این ارتباط برای فعالیت واحدهای صنعتی در محدوده سواحل با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تمهیداتی ویژه ای اندیشیده شده است.

,

قلی نژاد ادامه داد: اسکله‌های استان بوشهر نیز از لحاظ پاکیزگی وضعیت خوبی ندارند که در این زمینه بزودی دوره‌های آموزشی ویژه صیادان و مالکان شناورها اجرایی می‌شود.

,

وی یادآور شد: استان بوشهر ۵۰ انجمن و سازمان مردم نهاد زیست محیطی فعال دارد که از این شمار ۲۲ مورد بصورت قانونی به ثبت رسیده‌اند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهارداشت: در انجام برنامه‌های آموزشی استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بصورت جدی دنبال می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر از شروع پایش و آزمایش‌های زیست محیطی و میکروبی سواحل خلیج فارس در این استان خبر داد.