"توت سفید" عمرتان را زیاد می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هانیه ناصری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ارزش غذایی بالای توت سفید، گفت: در یک فنجان توت سفید که تقریباً معادل ۱۰۰ گرم توت است، ۶۱ کالری انرژی، ۹ گرم پروتئین گیاهی، ۱.۱ گرم چربی، ۱۶ میلی گرم کلسیم و هشت میلی گرم آهن نهفته است و درکنار اینها این میوه سرشار از انواع ویتامین‌های A، B1، B2، B3، C و مقادیر بسیاری کلسیم، آب، فیبر، منیزیم و تانن می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی به تأثیرات شگفت انگیز و درمانی توت سفید اشاره کرد وافزود: توت‌ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان پرخاصیتی بنام "رزوراترول" (resveratrol) موجب افزایش عمر می‌شوند و این خاصیت توت سفید در مطالعات مختلف روی عمر موش‌ها تأیید شده است.
,
 
,
ناصری افزود: همچنین به علت خاصیت این آنتی اکسیدان قوی در توت، این میوه برای پیشگیری از بروز سرطان هم بسیار مفید است و با سلول‌های سرطانی نیز مبارزه می‌کند. این آنتی اکسیدان بجز توت در انگور نیز یافت می‌شود.
,
 
,
وی به تأثیرات این میوه بر سیستم قلب و عروق اشاره کرد وافزود: توت سفید اثر حفاظتی روی سیستم قلب و عروق دارد و فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند.
,
 
,
ناصری همچنین مصرف توت سفید را در کاهش وزن مؤثر دانست و افزود: فیبرهای نامحلول موجود در توت، کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می‌شوند.
,
 
,
وی افزود: این میوه خوشمزه همچنین به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های گروه B در کاهش و رفع ترس، اضطراب، هیجان و عصبانیت نیز مؤثر است.
,
 
,
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف توت سفید را برای مبتلایان کم خونی بسیار مفید دانست و افزود: توت سفید بدلیل داشتن هشت میلی گرم آهن که مقدار زیادی به حساب می‌آید، علاوه بر خوشمزگی می‌تواند برای درمان کم خونی افراد بخاطر فقر آهن نیز مفید باشد.
,
 
,
وی به خواص توت سفید در تصفیه خون هم اشاره کرد وافزود: چینی‌ها که اعتقادی زیادی به توت سفید دارند، از آن به عنوان یک عامل تصفیه خون در طب خود استفاده می‌کنند، محققان چینی معتقدند توت خون را تمیز می‌کند و موجب افزایش خون نیز می‌شود.
,
 
,
وی افزود: همچنین در چین با برگ درخت توت چای تهیه می‌کنند و اعتقاد دارند چای برگ توت به افراد برای بهتر دیدن و خوب شنیدن کمک می‌کند.
,
 
,
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: یکی دیگر از باورهای موجود در طب چینی این است که توت سفید به طور مؤثری می‌تواند کبد را پاک و تمیز کند و این امر بخاطر ادرارآور بودن این میوه می‌باشد.
,
 
,
وی یادآور شد: در بسیاری کشورهای شرقی نیز از توت برای درمان و علاج سفیدی زودرس موها استفاده می‌شود، همچنین برای درمان موهای خاکستری زودرس هم مفید است.
,
 
,
ناصری در ادامه در تشریح دیگر خواص درمانی توت سفید، به تأثیرات این میوه در درمان آلرژی اشاره کرد وافزود: توت می‌تواند باعث درمان خارش، عطسه، آبریزش بینی و اشک ناشی از آلرژی‌های فصلی و گرد و خاک شود. همچنین کهیر ناشی از حساسیت پوستی را نیز از بین می‌برد.
,
 
,
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف توت را جایگزین مناسبی برای قند عنوان کرد وافزود: هنگام نوشیدن چای، توت خشک می‌تواند جایگزین مناسبی برای افراد دیابتی باشد، به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نکنند.
,
 
,
وی یادآور شد: قند موجود در توت سفید برای مبتلایان به بیماری دیابت بی ضرر است، اما افراد دیابتی نباید روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری بیشتر مصرف کنند.
,
 
,
انتهای پیام
]
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، مصرف توت سفید به دلیل وجود آنتی اکسیدان قوی در آن می‌تواند موجب افزایش طول عمر شود.