واکنش منفعلانه وزارت خارجه به ادعای واهی روباه پیر/ ادعای سفیر انگلیس: احضار نشدم بلکه جلسه به درخواست خودم بود!
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از وقوع حادثه برای دو نفتکش ژاپنی در دریای عمان و انفجار آنها، وزیر خارجه انگلیس بدون ارائه شواهد مستدل ایران را به دست داشتن در حادثه هدف قرار گرفتن دو نفت‌کش در دریای عمان متهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا وزارت خارجه ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه احضار و دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه امروز در ملاقات با سفیر انگلیس، شدیدا به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض کرده است.

,

, ,

 

,

در همین راستا «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران مدعی شده است که احضار نشده و این دیدار به درخواست خود او بوده است.

,

وی در واکنش به انتشار خبر احضار وی به وزارت خارجه به دلیل تکرار ادعای آمریکا و اتهام زنی به جمهوری اسلامی در ماجرای اخیر نفتکشها گفت: جالب است، چنین چیزی نشنیده بودم؛ من دیروز خواستار یک ملاقات فوری با وزارت خارجه شدم و این فرصت به من داده شد؛ "احضاری" در کار نبود!

,

این اظهار نظر در شرایطی انجام شد که در متن رسمی منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه نیز عنوان «احضار» به کار نرفته و ازعبارت «ملاقات» استفاده شده و تنها یک تیتر و عکس جداگانه با عنوان احضار منتشر شده است.

,

کارشناسان حوزه سیاست خارجی معتقدند دستگاه دیپلماسی باید ضمن حفظ دیپلماسی فعال در قبال کشورهای اروپایی با توجه به مفاهیم متفاوت واژگان در ادبیات دیپلماتیک، دقت بیشتری به خرج دهد.

,

این موضوع تا حدی بود که برخی در اصل احضار سفیر انگلیس تشکیک کردند و این موضوع را ناشی از انفعال دستگاه دیپلماسی خواندند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
در حالی که وزارت امور خارجه از واژه احضار برای سفیر انگلیس استفاده کرده است، «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران مدعی شده است که احضار نشده و این دیدار به درخواست خود او بوده است.