جوان‌ترین اسیر جنگ درگذشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قنبرعلی بهارستانی جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن ۱۱ سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، براثر سکته درگذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این آزاده سرافراز که لقب جوان‌ترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن ۱۱ سالگی و در مهرماه سال ۵۹، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت نیروهای عراقی درآمد و به اردوگاه موصل منتقل شد. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه شد و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل شد.
,
 
,
بهارستانی چهارسال بعد، در بهمن ماه سال ۶۳ به خاطر سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد شد و پس از بازگشت به میهن متوجه شد دو برادر دیگرش در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. وی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی کرده و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه شد. پس از ۶ ماه حضور در جبهه، درمنطقه فاو و خورعبدالله به شدت مجروح و به مقام جانبازی رسید.
,
 
,
مراسم تشییع پیکر این آزاده سرافراز فردا دوشنبه ۲۷ خرداد در شهرستان داران برگزار و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
,
 
,
منبع: اصفهان زیبا
]
قنبرعلی بهارستانی جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن ۱۱ سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، امروز یکشنبه براثر سکته درگذشت.