درآمد تولید بازی های موبایلی از درآمد سینما بیشتر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا محمدنژاد در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص صنعت بازیهای موبایلی اظهار کرد: صنعت بازی های موبایلی صنعت ناشناخته ای در ایران است که به مرور در حال پیدا کردن جایگاه خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

وی با بیان اینکه طبق آماری که ارائه شده درآمد بازی های موبایلی از درآمد سینما بیشتر است، تصریح کرد: بازیهای موبایلی فضای خوبی برای افرادی است که در حوزه نرم افزار حضور دارند و امیدوارم بتوانند به توسعه فضای بازی های موبایلی در کشور کمک کنند.

,

این سازنده بازیهای موبایلی در سمنان، به فعالیت خود در عرصه نرم افزاری اشاره کرد و افزود: مدت 5 سال است که در حوزه تولید اپلیکیشن و بازیهای موبایلی فعالیت دارم و با یک تیم پنج نفره در سمنان به این فعالیت تخصصی اهتمام داریم.

,

محمدنژاد با اشاره به اینکه تاکنون 3 بازی موبایلی را تولید و روانه بازار کرده ایم، اضافه کرد: بازی "غاراژدها"، بازی "جدولستان" و بازی "جدول سرا" از محصولات عمده تیم پنج نفره ما در زمینه بازیهای موبایلی بوده است.

,

وی در تشریح این بازیها، اظهار کرد: بازی "غاراژدها " داستان چهار اژدها است که از سرزمین خود دفاع می کنند و می جنگند؛ این یک بازی جدیدی است که مشابه آن وجود ندارد و برای ساخت آن یک سال زمان صرف کردیم که در سال گذشته نیز در جشنواره هم آفرینی همراه اول به عنوان بازی برگزیده در سطح کشور انتخاب شد.

,

این سازنده بازیهای موبایلی، ادامه داد: بازی "جدولستان" نیز یک سرگرمی است که بیش از 700 جدول در آن وجود دارد، این بازی بیش از 800 هزار مرتبه دانلود شده و در حال حاضر 100 هزار کاربر فعال دارد.

,

محمدنژاد بازی "جدول سرا" را نیز طرحی جدید و تازه دانست که در کشورهای خارجی نیز نمونه آن وجود ندارد و گفت: تفاوت این بازی با سایر بازیهای موبایلی این است که در بازی "جدول سرا" افراد می توانند باهم رقابت آنلاین داشته باشند و مسابقه دهند.

,

وی با بیان اینکه یک نظام سنی برای بازی های موبایلی در ایران وجود دارد که به آن ESra می گویند، تصریح کرد: برای هر کدام از بازیهای تولیدی رده سنی خاصی را تعریف کردیم که بازی "غاراژدها" برای رده سنی بالای 16 سال می باشد و بازی های "جدولستان" و "جدول سرا" نیز برای رده سنی بالای 13 سال تعریف شده است.

,

این سازنده بازیهای موبایلی در سمنان با اشاره به اینکه تمام بازیهای ما در مارکت های ایران و همچنین گوگل پلی منتشر شده است، افزود: مارکت اصلی ما برای انتشار این بازی ها "کافه بازار" است که بیشتر کاربران ما نیز از طریق همین مارکت جذب شدند و به عنوان بازی برگزیده نیز انتخاب شده است.

,

محمدنژاد از تولید دو بازی دیگر خبر داد و اضافه کرد: بازی "چکرچینی" که در مرحله اولیه ساخت است و بازی "کارت بازی" با طراحی خاص، دو بازی در دست ساخت است که تا چند ماه آینده وارد بازار می شوند.

,

وی اظهار کرد: علاوه بر ساخت بازی ها، نرم افزار واقعیت افزوده را نیز به صورت نمونه تولید کردیم ولی حوزه کاری ما به همین مقدار بازی های موبایلی و نرم افزارهای واقعیت افزوده محدود می شود.

,

انتهای پیام/

]
یک سازنده بازیهای موبایلی گفت: این روزها درآمد تولید بازیهای موبایلی از درآمد سینما بیشتر است.