قالیبافان "دویدوخی" باز هم از آلمان سفارش کار گرفتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آشورمراد آفرین مدیر اقامتگاه بومگردی و گردشگری آیدغدی روستای دویدخ در گفت و گو با عصر اترک گفت: در این اقامتگاه دو اتاق به کارگاه قالی دورو اختصاص داده ایم که گردشگران زیادی از ایران و حتی خارج از کشور از آن دیدن می کنند و سفارش نیز می دهند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آشورمراد آفرین مدیر اقامتگاه بومگردی و گردشگری آیدغدی روستای دویدخ در گفت و گو با , عصر اترک,  گفت: در این اقامتگاه دو اتاق به کارگاه قالی دورو اختصاص داده ایم که گردشگران زیادی از ایران و حتی خارج از کشور از آن دیدن می کنند و سفارش نیز می دهند .,

وی ادامه داد: دوسال قبل یک گردشگر آلمانی دو قالیچه سفارش داد و امثال نیز سه قالیچه دورو که بیشتر نمادهای کشورهای مختلف است را سفارش داده و قرار است بزودی بافت آنها توسط سه خانواده مشغول در کارگاه اقامتگاه دویدخ شروع شود .

,  .,

آفرین گفت: هر قالیچه دورو با ۴ نفر بافنده ۶ ماه زمان می برد و قیمت هر قالیچه نیز ۵۰ میلیون تومان است و هر قالیچه نیز در حدود ۷ کیلوگرم نخ ابریشمی نیاز دارد که هر کیلوی آن نیز در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان است .

,  .,

وی اضافه کرد : تاکنون در کارگاه های دویدخ از کشورهایی همچون ژاپن، هلند،استرالیا، ترکمنستان و آلمان سفارش گرفته است که امید است با معرفی بیشتر و بهتر و ارتباط مستقیم بافندگان با سفارش دهندگان، بافندگان بتوانند به حقوق و مزایای واقعی خود دست پیدا کنند .

,  .,

گفتنی است روستای دویدخ در حدود ۲هزارو۵۰۰ نفر جمعیت دارد و روستای هدف گردشگری شهرستان رازوجرگلان است که فرش دورو ابریشمی با حدود ۴۰۰ بافنده و بافت روستایی و خاص آن زبانزد خاص و عام است .

,  .,

انتهای پیام /

,  /]
مدیر اقامتگاه بومگردی و گردشگری ایدغدی روستای دویدخ از پذیرفتن سه قالیچه دورو توسط بافندگان در کارگاه این اقامتگاه از کشور آلمان خبر داد.