126 کانون فرهنگی هنری مساجد در تربت حیدریه فعال هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین طاهری در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ افزود: این کانون‌ها در سطح حدود 571 مسجد شهرستان و به تعداد چهار هزار نفر عضو فعال هستند که 58 کانون شهری و بقیه روستایی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت, .,

 

,

وی همچنین اظهار داشت: از مجموع مساجد شهرستان، تعداد 134 مسجد روستایی هستند که در آن‌ها 70 کانون فعال و به‌طور متوسط هر کانون دارای یک‌صد عضو است.

, .,

 

,

طاهری تصریح کرد: در بین کانون‌های تربت‌حیدریه یک کانون تخصصی قرآن، 2 کانون دانشگاهی (دانشگاه عالی و دانشگاه آزاد اسلامی) و دو کانون مصلا نماز جمعه، می‌باشند.

, .,

 

,

وی در بخش دیگری گفت: ظرفیت 126کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان به تفکیک شامل 70 کانون در بخش مرکزی، 23 کانون در بخش جلگه رخ، 22 کانون در بخش کدکن و 11 کانون نیز در بخش بایگ 11 کانون فعال می‌باشند.

, .,

 

,

طاهری در خصوص وضعیت کنونی کانون و برنامه‌های آن با بیان اینکه دفتر مدیریت کانون اکنون در طبقه فوقانی مسجد فولاد مستقر است، گفت: برنامه‌های کانون به‌طورکلی حول سه محور حمایت تجهیزاتی، حمایت مالی و نیز برنامه‌های مصوب دبیرخانه متمرکز است.

, .,

 

,

وی در تشریح برنامه‌های اوقات فراغت نیز گفت: 60 عنوان برنامه خدمات قرآنی، فرهنگی، دینی، ادبی، آموزش و پژوهش، هنری و ورزشی در قالب طرح‌های اوقات فراغت آسمانی‌ها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود.

, .,

 

,

طاهری از اعزام مبلغ توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری کشور و حضور در شهرستان و بخش‌های تابعه برای تبیین فعالیت‌های اوقات فراغت امسال و ارائه خدمات فرهنگی و دینی در قالب مراسم، همایش و برنامه جمعی فرهنگی، سیاحتی و زیارتی برون‌شهری و داخل شهر خبر داد.
طرح تفسیر قرآن و ارائه نکات تفسیری آیات قرائت‌شده در طرح تلاوت نور در 126 باب از مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که وی به آن‌ها اشاره کرد.

, .,
, .,

 

,

طاهری از راه‌اندازی چهار اردوگاه موقت با مدیریت کانون فرهنگی هنری در شهرستان و استفاده اعضای کلاس‌های اوقات فراغت نیز خبر داد و افزود: بیش از 130 کلاس تخصصی آموزشی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم در سطح مراکز خانه نور، کانون تخصصی قرآن و کانون‌های فرهنگی هنری و فعال قرآنی برگزار می‌شود.

, .,

 

,

برگزاری دومین دوره مسابقات فوتبال دیجیتال (جام مساجد) ، برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و کتاب و نرم‌افزار و همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات بومی محلی نیز از فعالیت‌های اوقات فراغت است که مسئول دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تربت‌حیدریه به آن‌ها اشاره کرد.

, .,

 

,

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 آغاز به کارکردند و دفتر این نهاد در تربت‌حیدریه از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
مسئول دفترنمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تربت حیدریه گفت: اکنون 126 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و شهری این شهرستان فعالیت دارند که از میزان بیش از 70 درصد در مساجد مناطق روستایی پذیرای جوانان هستند.