تخلیه کشتی ۳۳ هزارتنی شکرخام در بندرامام
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خدارحم امیری زاده، مدیرکل غله خوزستان اظهار داشت: محموله این کشتی در حال تخلیه و انتقال به واحدهای نیشکری خوزستان برای تصفیه آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی گفت: چند کشتی دیگر حامل شکر از کشورهای برزیل، کوبا و هندوستان در حال رسیدن به بندر امام خمینی (ره) هستند.
,
 
,
به گفته امیری زاده از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰۰ هزار تن شکر خام از بندر امام وارد کشور شده و به کارخانه‌های تصفیه شکر کشور انتقال یافته اند.
,
 
,
مدیرکل غله خوزستان از برنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران برای واردات ۱.۲ میلیون تن شکر از بندر امام خمینی (ره) تا پایان سال جاری خبر داد.
,
 
,
امیری زاده با اشاره به کاهش شدید تولید شکر در خوزستان که تا پیش از بروز سیلاب فروردین ماه امسال، حدود ۴۰ درصد شکر کشور را تولید می‌کرد افزود: برای واردات شکر خام از بندر امام خمینی (ره) هیچ مشکل بازدارنده‌ای وجود ندارد. حدود ۲.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در این بندر در حال تخلیه است.
,
 
,
خاطرنشان می‌شود؛ بندر امام خمینی (ره)، هاب واردات کالاهای اساسی و فله‌ای به کشور است. این بندر که ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی وغیرنفتی را دارد دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
]
یک مقام مسئول در استان خوزستان از پهلوگیری کشتی ۳۳ هزار تنی حامل شکر کوبا در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.