اجرای ۳۹۴ پروژه در شورای پیامگذاران سلامت استان قزوین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نشست تبیین دستاوردهای طرح جامع سلامت استان قزوین با حضور استانداران و مدیران کشور عمان و مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در سالن دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
یکی از مسئولین عمانی حاضر در این مراسم اظهار کرد: ایران و عمان دارای مناسبات کهن هستند و در عرصه انسانی و جغرافیایی و سایر زمینه‌ها مشترکاتی را دارا هستند.
,
 
,
وی با اشاره اشاره به برنامه‌های طرح سلامت در قزوین ادامه داد: در عمان نیز در راستای سلامت فعالیت‌های مشابهی داریم که با همین روند و گرایش و با اندکی تفاوت انجام می‌شود.
,
 
,
خالد رئیس هیئت عمانی بیان کرد: بانوان در عمان در پست‌های مختلفی همچون وزارتی، عضو شورای شهر، نماینده، سفیر، آموزش و همچنین نقش پر رنگ در خانواده را ایفا می‌کنند. 
,
 
,
یکی از استانداران حاضر در جلسه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی با جامعه مدنی از نزدیک دیده می‌شود و این ارتباط تنگاتنگ دارای اهمیت و مورد توجه است و نشان می‌دهد که دانشگاه جایگاهی است که مردم نیز در آن نقش دارند و تنها محلی برای مطالعه و علم صرف نیست.
,
 
,
در ادامه حمید زینالی عنوان کرد: شورای پیامگذاران در قلب پروژه جامع سلامت قرار دارد، این واحد مشاورین سلامت دستگاه‌های اجرایی سلامت محور و سایر دستگاه‌هایی هستند که در ظاهر سلامت محور نیستند.
,
 
,
وی ادامه داد: نقش مشاورین سلامت سه بخش را به عهده دارند و جزء 75درصدی هستند که در سلامت جامعه نقش دارند.
,
  
,
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: دستگاه‌های استان پروژه‌هایی را تعریف کرده اند و آن تحت عنوان تفاهم نامه به شورا ارائه می‌دهند که از ضمانت اجرایی نیز برخوردار است.
,
 
,
 
,
وی افزود: تعداد پروژه‌ها از سال 89 شامل 394مورد بود که 60درصد از آن‌ها اجرایی شد و همچنین در آموزش دستگاه‌ها و کارکنان نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و تمام این اقدامات در راستای ایجاد زندگی بهتر برای افراد جامعه بوده است.
,
  
,
در ادامه انصاریان عنوان کرد: فعالیت‌های خانه مشارکت نتایج مثبتی را به همراه داشت و این موضوع باعث شد تشکیل این واحد در سایر استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: بخش زیست محیطی نیز در سلامت مورد توجه قرار گرفته و به همین علت مشارکت خوبی با اداره محیط زیست صورت گرفته است.     
,
 
,
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان بیان کرد: هم اکنون 45نفر در خانه مشارکت عضو هستند که هر فرد نماینده بخشی از اقشار است و جلسات ماهانه برای پرداختن به موضوعات سلامت تشکیل می‌شود.  
,
 
,
وی افزود: 25 کارگروه تخصصی نیز وجود دارد که هر یک در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که تاکید به استفاده از دوچرخه و تبدیل قزوین در آینده به شهر پویا در این حوزه در سطح جهانی از جمله آن‌ها است.
,
 
,
این مسئول اذعان کرد: در خانه مشارکت مطالبات سلامت مردم به دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی شده و تا اجرا شدن مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 
,
 
,
گفتنی است؛ پس از آن بازدید از پروژه‌های طرح جامع سلامت انجام شد و مسئولان از طرح‌ها و نحوه پیشبرد آن اطلاع پیدا کردند.
,
انتهای پیام/۶۰۰
]
تعداد پروژه‌ها از سال ۸۹ شامل ۳۹۴مورد بود که ۶۰درصد از آن‌ها اجرایی شد و همچنین در آموزش دستگاه‌ها و کارکنان نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و تمام این اقدامات در راستای ایجاد زندگی بهتر برای افراد جامعه بوده است.