افزایش 40 تا 50 درصدی تولید کلزا در استان زنجان/ مطالبات کلزا کاران طارم به صورت مستمر پرداخت می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری؛ مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برداشت محصول کلزا در شهرستان طارم اظهار کرد: کار برداشت محصول کلزا در شهرستان طارم به اتمام رسیده و اقدامات لازم در خصوص خرید تضمینی از کشاورزان در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه 100 تن محصول کلزا به مرکز خرید تضمینی شهرستان طارم تحویل داده شده است تصریح کرد: مشکلی هم در خصوص پرداخت مطالبات کلزاکاران در شهرستان طارم وجود ندارد.

,

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان تولید کلزا امسال در استان زنجان بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده امسال حدود دو هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان زنجان تولید می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده امسال میزان تولید کلزا نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد گفت: بر این اساس میزان تولید این محصول در سطح استان زنجان بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

,

عامری با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید این محصول 3 هزار 439 تومان تعیین شده است افزود: بخشی از مطالبات کلزا کاران در شهرستان طارم پرداخت شده و روند پرداخت مطالبات کشاورزان در این شهرستان ادامه دارد و هیچ مشکلی در خصوص وجود ندارد.

,

وی با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل کشت و تولید کلزا که نتیجه فعالیت‌های تحقیقاتی و تجربیات کاربردی سالیان گذشته است و دستیابی به پتانسیل تولید ارقام توصیه شده کلزا در هر منطقه را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کلزا را باید 6 هفته  قبل از شروع شدن یخبندان (دمای کمتر از 4- درجه سانتیگراد) کشت کرد تا با رسیدن به مرحله هشت برگی (رزت)، به تنش سرمای زمستانه مقاوم شود.

,

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نقش مهم کشت کلزا در توسعه صنعت زنبورداری افزود: کشت کلزا همچنین سبب افزایش مواد آلی خاک و بهبود حاصلخیزی خاک می‌شود.

,

وی با اشاره به ارائه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان عنوان کرد: هر کدام از کارشناسان پهنه ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدیدهای مستمر مشاوره‌های لازم را به کشاورزان ارائه می‌کنند.

,

عامری خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای توسعه کشت کلزا در استان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلف در تمام شهرستانهای استان شده و در این راستا از تمام ابزارهای اطلاع رسانی بهره گرفته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 100تن محصول کلزا به مرکز خرید شهرستان طارم تحویل داده شده است گفت: مطالبات کلزا کاران طارم بدون هیچ مشکلی به صورت مستمر پرداخت می‌شود.