پیگیری مشکلات جایگاههای سوخت در شهر رفسنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز جلسه شورای پدافند غیرعامل با حضور علی آرمان معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار در این مراسم اظهار داشت :همه دستگاه ها باید بحث پدافند غیرعامل را پیگیری و مشکلات در این خصوص را رفع کنند و همچنین در صورت لزوم تامین اعتباراتی داشته باشند .

,

رئیس مرکز بخش فرآورده های نفتی رفسنجان به عدم استاندارسازی جایگاه های سوخت اشاره کرد و گفت : استانداردسازی جزو ملزومات حیاتی یک جایگاه است متاسفانه برخی جایگاه های سوخت استاندارسازی نشده اند این مهم باید توسط شهرداری انجام شود.

,

وی با بیان این که در احداث برخی جایگاه های سوخت مشکل ترافیک و معابر عمومی رعایت نشده است افزود : همچنین باید برنامه ریزی شود تا به جایگاه های سوختی که فاصله قانونی از منطقه مسکونی را رعایت نمی کنند و دود ناشی از سوخت آن باعث مشکلاتی برای ساکنین اطراف آن می شود مجوز داده نشود .

,

رئیس هلال احمر رفسنجان هم پیشنهاد ایجاد یک جایگاه پمپ بنزین،گازوئیل و گاز برای نیروهای امنیتی در زمان حادثه و اتفاقات بحرانی را داد .

,

مصطفی  بخشی بخشدار رفسنجان در خصوص پیش بینی مراکزی برای اطفای حریق در خصوص مراتع و گیاهانی که در اثر بارندگی فروردین ماه  رویش پیدا کردند و در اثر گرما خشک شدند و امکان آتش سوزی در این مراتع زیاد است گفت :در مناطق دره در و خنامان که گرمای هوا شدید است تیم هایی در این روستاها به مشارکت دهیاری و شوراها برای اطفای حریق احتمالی تشکیل شده است و با پیگیریهای بخشداری از امکاناتی که شرکت سیمان زرین کرمان دارد در صورت حادثه برای این مناطق استفاده شود .

,

در این جلسه دستگاه های و ارگان های مختلف به بیان مشکلات خود در حوزه پدافند غیرعامل پرداختند .

,

در این جلسه پیگیری مشکلات ایستگاه های سی ان جی گاز ،بحث پیگیری جهت نصب دیزل ژنراتور برق در جایگاهای عرضه  سوخت و سایز مکان هایی که نیاز به برق اضطراری دارند ،ساماندهی فروشگاه ها سم و غیرمجاز در سطح شهرستان ،کاهش تهدیدات زیستی در حوزه شهرستان و مقابله جدی با آن در حوزه های مختلف ،بحث تشخیص و قرنطینه سازی دام ها و جمع آوری دامداریهای غیر مجاز،بحث  خودگردان های شهرستان و مدیریت بحران ها بدون تکیه بر مرکز استان ،آشنایی با پدافند غیرعامل و تهدیدات دشمن و برگزاری دوره های آموزش برای کارکنان دولت و  پایدارسازی ارتباطات و تشکیل شورای پدافند غیرعامل و پیگیری مسائل و بازدید از واحدهای مشکل دار با همکاری همدیگر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

,

همچنین در این جلسه بر همکاری همه دستگاه های جهت رفع نواقص ،تاکید و حساسیت همه دستگاه ها و همچنین خانواده ها برای ایمنی سازی و مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی ،اطلاع رسانی به آحاد جامعه در خصوص مشکلاتی مانند آتش سوزی در مراتع و جلوگیری از سرایت آن و برنامه ریزی و پیگیری برای برنامه های پدافند غیرعامل شهرستان تاکید شد .

,

انتهای پیام/

]
رئیس مرکز بخش فرآورده های نفتی رفسنجان با اشاره به عدم استاندارسازی جایگاه های سوخت گفت : استانداردسازی جزو ملزومات حیاتی یک جایگاه است متاسفانه برخی جایگاه های سوخت استاندارسازی نشده اند این مهم باید توسط شهرداری انجام شود.