سامانه کاهش طلاق در سه شهرستان راه اندازی می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمد محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات بهزیستی استان در زمینه کاهش طلاق به راه اندازی سامانه طلاق در سه شهرستان و در هفته بهزیستی اظهر کرد: ارایه آموزش های تخصصی به روان شناسان فعال در این زمینه، استفاده از اساتید و روان شناسان مجرب در قالب کلینیک های تخصصی روان شناسی و مشاوره خانواده و برگزاری جلسات کارگروه کاهش طلاق هر سه ماه یک بار با حضور دستگاه های همکار در بهزیستی استان  از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی در راستای کاهش طلاق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , موج رسا;,

 وی یادآور شد: در سال گذشته 38هزار و 171مورد خدمات مشاوره مددکاری، روان شناختی  به زوجین متقاضی طلاق و فرزندان آنها داده شده است.  

,

محمدی افزود : در سال گذشته از ۲ هزار ۵۶۷ زوج دریافت کننده خدمات بهزیستی و مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی بهزیستی ، 330 زوج بعد از پیگیرهای بعدی به سازش قطعی رسیده اند

,

 وی با اشاره به فعالیت 10 کمیته مرکز پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان یادآور شد: کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسایل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان و روان شناسان  مرکز مداخله در بحران های اجتماعی و فردی بهزیستی محسوب می‌شود.

,

وی بیان کرد: برنامه‌های کاهش طلاق، مبتنی بر رویکردهای جامع، منسجم، علمی و پیوسته روان شناختی است و خدماتی که در این راستا ارایه می گردد در مقاطع مختلف زندگی شامل: آموزش‌های پیش از ازدواج، حین زندگی مشترک و ارایه خدمات تخصصی روانی – اجتماعی به زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره  می باشد.

,

وی یاداور شد: بهزیستی تاکنون جهت حمایت از خانواده های نیازمند برای تامین هزینه های دریافت خدمات از مراکز غیر دولتی از  اختصاص یارانه به مراکز مشاوره خانواده  و ارایه کمک هزینه های لازم جهت پرداخت هزینه های مشاوره به زوجین  نیازمند، گام های موثری برداشته است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به نقش طلاق به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی و روند تاثیر گذار مشاوره و راهنمائی در کاهش طلاق گفت: در هفته بهزیستی سامانه تصمیم در راستای کاهش طلاق درسه شهرستان خدابنده ، ابهر و خرمدره راه اندازی می شود.