۲۳۳ هکتار اراضی در حوزه شمالی بخش دلوار بیابان زدایی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی افشین رئیس منابع طبیعی بخش دلوار در گفت و گو با خبرنگار سپاس افزود: در سال ۹۶در اجرای طرح مدیریت مناطق بیابانی مقرر شد، در یک هزار و ۶۰۶ هکتار اراضی بخش دلوار و در راستای حفاظت از خاک و تثبیت شن های روان درختکاری شود که تاکنون در سطح حدود یک هزار هکتار آن و با توجه به بودجه تخصیصی درخت تاغ که متناسب با بیابان است، کشت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح های یادشده در حال بازنگری و بررسی مجدد است که در آینده نزدیک تمام نقاط حساس به فرسایش بادی توسط کارشناسان مجرب این اداره بررسی و اصلاح می شود.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: ۲۳۳هکتار اراضی خشک شرق روستای چاه تلخ شمالی تا گرگور بخش دلوار از سال ۹۶ با گونه درختی کهور و کنار کاشته با حضور بخشدار دلوار مدیرکل منابع طبیعی استان و دیگر مسئولین طرح مراقبت و آبیاری این اراضی  بمناسبت روز بیابان زدایی آغاز شد.

,

باقری از مسئولان درخواست کرد که برای تثبیت بستر بیابان و جلوگیری از ایجاد فرسایش بادی و هچنین حفاظت از اراضی کشاورزی و نیز روستاهای مجاور، موضوع را در اولویت قرار داده و نسبت به تامین اعتبار از منابع استانی برای اجرای این طرح همکاری لازم به عمل آید.

,

به گفته وی در بخشی از نقاط  بخش دلوار از جمله محدوده شهر دلوار بدون پوشش گیاهی و با شرایط ایجاد فرسایش بادی روبروست که حمایت و همراهی مسئولان برای رفع این مشکل موثر هست.

,

وی در پایان گفت: ۱۲۰ هکتار طرح جنگل کاری با اعتبار ۵۴۰ میلیون از اعتبارات ملی در روستای علی آباد بخش دلوار انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس منابع طبیعی بخش دلوار از کاشت 233 هکتار اراضی در حوزه شمالی بخش دلوار در طرح بیابان زدایی خبر داد.