سند رونق تولید کرمانشاه طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند عصر امروز دوشنبه در چهاردهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مشکل بیکاری یکی از چالش های بسیار بزرگ پیش روی توسعه استان است، اظهار داشت: بیکاری ساختار خانواده های استان را نیز به چالش کشیده در مسائل اقتصادی و اجتماعی خود را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بیکاری در سال ۹۶ یادآور شد: البته بازار مالی زلزله به ما کمک کرد بیش از ۵ هزار میلیارد مستقیم درگیر ایجاد اشتغال بود هرچند ۱۰۰ درصد این اشتغال برای استان نبود اما توانست روند رو به رشد بیکاری را مهار کند و حتی ۲.۵ درصد شاهد کاهش این نرخ هم باشیم.

,

استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا سندی با ۷ برنامه تدوین شده و در آن پیش بینی های لازم برای رفع بیکاری صورت گرفته است.

,

بازوند هدف از این سند را کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ به دنبال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در مقایسه با سال ۹۷ هستیم و برآوردهای لازم در زمینه میزان سرمایه‌گذاری و تعداد شغل مورد نیاز برای تحقق این موضوع در سند مربوطه در نظر گرفته شده است.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: این سند در حال حاضر آماده است و از ابتدای سال تا کنون نیز بر اساس همین سند اقدام کردیم.

,

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد اشتغال خالص هستیم، افزود: سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر ورودی بیکار و ریزش های فراوانی در بحث اشتغال استان داریم لذا باید بتوانیم ۲۰ تا ۲۱ هزار اشتغال خالص داشته باشیم.

,

بازوند ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، اتاق بازرگانی استان سند رونق تولید را تهیه کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم آنرا به روز کرده و طی روزهای آینده این سند ابلاغ خواهد شد.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: بانک ها و بخش خصوصی تعهدات سختی را در این راستا دارند و بحث کسب و کار به طور جدی در این سند پیگیر می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
استاندار کرمانشاه از ابلاغ سند رونق تولید استان طی روزهای آینده خبر داد.