فاز بعدی "طرح ناظر" با مشارکت تمام مردم خواهد بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به طرح ناظر، اظهار داشت: طرح ناظر درواقع یک نوع نظارت مردم بر ناهنجاری‌های اجتماعی و یا رفتارهای دیگر است که در اجتماع نمود دارد و مغایر باارزش‌ها و هنجارها و رفتارهای عام‌پسند است.

وی ادامه داد: در فاز اول این طرح فعلاً کشف حجاب افرادی که در داخل خودروهای شخصی و یا هر نوع خودرو دیگر که در حال تردد و پارک در معابر قرار دارد و این خودرو در منظر عموم باشد به نوعی که از حوزه دید مأمورین و ضابطین قضائی خارج باشند حضور دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: در این طرح آن تعداد از افرادی که در قالب گشت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر و یا افراد متدین و یا مسئولین که با پلیس همکاری دارند می توانند شماره پلاک خودرو را به سامانه ارسال کنند تا پیام تذکر به مالک خودرو ارسال شود تا مسائل شرعی و عرفی جامعه را رعایت کنند

وی عنوان داشت: برای اینکه این مسئله در استان فرهنگ سازی شود و آن مراقبت های لازم صورت بگیرد فعلاً برخی از افراد که عموماً مسئولین ، گروه های امربه معروف و نهی از منکر، اهالی رسانه و افراد دغدغه مند در فاز اول ثبت نام کرد و به این سامانه پیوسته اند تا اخبار و گزارشات خود را ارسال کنند تا پیامک مورد نظر ارسال شود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه معمولاً این مسائل در بار اول رفع می شود، گفت: امکان دارد برخی مسائل ناخواسته اتفاق افتاده باشد که با نظارت بیشتر مالک خودرو رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در فاز بعد تمام کسانی که این دغدغه را دارند و تمایل به همکاری با نیروی انتظامی را هم دارند می‌توانند عضو این سامانه شوند، البته این طرح در حال کشوری شدند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه برخی ناهنجاری های اجتماعی با تذکر اول رفع می شود، گفت: در فاز بعدی ناظر تمام کسانی دغدغه مند هستند و تمایل به همکاری با نیروی انتظامی را هم دارند می‌توانند عضو این سامانه شوند