تاثیر آلودگی هوا بر قدرت باروریِ زنان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پزشکان در مطالعه‌ای جدید دریافتند قرار گرفتن در معرض هوای آلوده می‌تواند بر تعداد سال‌هایی که امکان باروری زنان وجود دارد، تاثیر بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
گروهی از متخصصان ایتالیایی در بررسی خود به مطالعه تاثیر آلاینده‌ها بر قدرت باروری پرداخته و دریافتند زنان ساکن در مناطق شهریِ آلوده نسبت به زنانی که در مناطق پاک و با هوای سالم زندگی می‌کنند سه برابر بیشتر احتمال دارد که فرآیند تخمک‌گذاری در آنان با مشکل روبرو شود.
,
 
,
کارشناسان اظهار داشتند: درحالیکه این شرایط لزوما احتمال بارداری زنان را در دهه ۲۰ سالگی و اوایل دهه ۳۰ سالگی از بین نمی‌برد اما می‌تواند به کاهش سال‌های باروری آنان و یائسگی زودهنگام منجر شود.
,
 
,
متخصصان با اشاره به اینکه تخمدان حاوی تعداد مشخصی سلول فولیکول است، اظهار داشتند: در بررسی‌هایی که پیش از این انجام شده آمده‌ است سیگار به این فولیکول‌ها آسیب می‌زند و در این مطالعه نیز مشخص شد که آلاینده‌های نیتروژن دی‌اکسید (NO۲)، دوده و ذرات فلزات سنگین ناشی از سوخت خودروها و بخش صنایع در این زمینه تاثیر مشابه سیگار دارد.
,
 
,
در این بررسی متخصصان ایتالیایی نمونه خون ۱۳۱۸ زن را مورد آزمایش قرار دادند تا وضعیت تخمک‌گذاری آنان مشخص شود. همچنین میزان آلاینده‌های موجود در محیط زندگی این افراد ارزیابی شد.
,
 
,
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آنها مشاهده کردند: زنانی که در محیط‌هایی با سطح بالایی از آلاینده NO۲ زندگی می‌کردند فرآیند تخمک‌گذاری آنان با مشکل روبرو شده و میزان ذخیره تخمک آنان کمتر بوده‌ است.
,
منبع: ایسنا
,
 
,
انتهای پیام
]
نتایج یک بررسی حاکی از تاثیر منفی آلودگی هوا بر قدرت باروری در زنان است.