غوغا در فضای مجازی و سکوت عجیب نیروی انتظامی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عطارنیوز، در حالی که چهار روز از حمله یک فرد به اعضای خانواده‌ای که ادعا می‌کنند به خاطر امربه‌معروف و نهی از منکر دچار صدمه جسمی شده‌اند می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دادستان نیشابور روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر اثبات شود به‌صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

,

همچنین شب گذشته در پی تجمع مردم نیشابور پیش از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع این شهر، امام‌جمعه نیشابور گفت:  از مسئولان امر نیز تقاضا کردیم با این مسئله با جدیت و قدرت برخورد کنند و اجازه ندهند که جو جامعه مُشَوّب شود، حفظ امنیت جامعه بر عهده مسئولان است.

, .,

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی خاطرنشان کرد: این تقاضایی که امروز دوستان ما به‌حق و به‌جایی دارند این است که با چنین عناصری باید برخورد محکم و مقتضی انجام شود.

, .,

عدم واکنش نیروی انتظامی به ادعای این خانواده مبنی بر تأخیر 40 دقیقه برای حضور در صحنه معمایی است که مسئولین این دستگاه انتظامی ترجیح داده‌اند که درباره این موضوع سکوت اختیار کنند، سکوتی که می‌تواند اثبات‌کننده وقوع این اتفاق از سمت مأمورین انتظامی کلانتری 13 نیشابور باشد.

,

حال پس از اعلام موضوع صریح امام‌جمعه و مسئولین قضایی نیشابور و متوجه شدن مردم از این اتفاق، فعالین فضای مجازی نیشابور به ابعاد این موضوع واکنش نشان دادند.

,

چارقد گلی در توییتی با درخواست از مسئولین برای برخورد قاطع با اوباش نوشت:

,

تو محیط آلوده، حتى افراد سالم هم بیمار میشن. نهى ازمنکر،اعتراض به کسانیه که فضاى جامعه را براى تنفس سالم آلوده میکنن.این اعتراض،هم حق همگانه،هم وظیفه‌شون. شنیدم دوسه نفر آمر بمعروفو؛بشدت مجروح کردن! ادارات مسئول باقاطعیت رسیدگی کنن که اوباش حساب کار دستشون بیاد

, . , ! ,

, ,

اکانتی با اسم _zhra نیز با سوال در مورد وظیفه مردم در برابر امربه‌معروف و نهی از مکنر و وظیفه حمایت از آن نوشت: آمران امر به ‌معروف و نهی تا کی در کشور مورد تحقیر و ضرب و شتم قرار بگیرند ؟؟! اگر قرار به امر به ‌معروف و نهی از منکر نیست، تکلیف را معلوم کنید ، اگر امر به ‌معروف و نهی از منکر باید باشد پس حمایت کجاست ؟!!

, _zhra,

, ,

اکانتی با نام هفشتگ نیز با اشاره به حکایتی از گلستان سعدی عنوان داشت:

,

سنگ را بسته و سگ را گشاده اند

,

جمله ای از گلستان سعدی، حکایت این روزهای آمران به معروف و ناهیان از منکر

,

, ,

متین رضوی نیز در توییتی به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و وظیفه قانون در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را یاد آور شد و  نوشت:

,

رهبری در سخنرانی خود از امر به‌ معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده یاد می‌کنند و نشان می دهد که مردم و مسئولان از این واجب دینی فراموش کرده اند ، دیروز در شمال کشور و امروز در نیشابور آمران امربه‌معروف تنها به واجب دینی خود عمل کرده اند و طبق قانون حمایت از آنان جایز است

,

, ,

اکانتی با نام کاربری n.seyedabady با اشاره به تأخیر پلیس در این وقایع نوشت:

, n.seyedabady,

اگه یک روز خدایی نکرده دست اراذل‌ و اوباش گیر بیفتیم و پلیسم دیر برسه.....به نظرتون دست به دامن کیا میشیم ؟؟؟؟

,

اینجاست که تازه میفهمیم امربه‌معروف و نهی از منکر یعنی چی !

, !,

, ,

کاربری با نام امیر نوکاریزی نیز در پستی با اشاره به تأخیر 40 دقیقه ای پلیس نوشت:

,

اگه امربه‌معروف ونهی از منکر واجبه باید گفت چرا فردی که در حال نهی منکر هست باید با سلاح مورد حمله قرار بگیرد و نیروی انتظامی بعداز۴۰دقیقه وارد عمل شود و موجب تشویش اذهان عمومی گردد. بایدمسئولان قضایی برخورد محکم و منقضی انجام دهند،تاشاید این‌ مدت تأخیر رو به فراموشی بسپاریم.

, . , .,

, ,

اکانتی با اسم سجاد سلیمی که خود را خبرنگار خبرگزاری فارس معرفی کرده است نیز با اشاره مجدد به تأخیر نیروی انتظامی در ورود به این صحنه نوشت:

,

سکوت نیروی انتظامی در برابر تأخیر ۴۰ دقیقه ای همکارانشون برای رسیدن به صحنه و در نتیجه درگیری یکی از شرورهای نیشابور با خانواده‌ای که امربه‌معروف و نهی از منکر کرده بودنش جالب توجه هست

,

چه سکوت کَر کننده ای

,

, ,

حال باید دید مسئولین امنیتی، قضایی و انتظامی  و شورای تامین شهرستان نیشابور در برابر این گونه اتفاق ها چه تدبیری خواهند اندیشید و نیروی انتظامی در برابر این تاخیر چه واکنشی نشان خواهد داد.

,

 

]
پس از گسترش اعتراضات مردم نیشابور در پی حمله یکی از اراذل‌واوباش نیشابور به خانواده‌ای در پی امربه‌معروف و نهی از منکر و عدم پاسخ نیروی انتظامی به دلایل تأخیر برای حضور در محل، فضای مجازی نیشابور مملو از واکنش‌های تند به این اتفاق‌ها بود.