اعضای بدن معلم هرمزی به چند بیمار، زندگی دوباره بخشید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمزمدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم تشییع و تدفین پیکر این فرهنگی ایثارگر که عصر روزگذشته در جزیره هرمز برگزار شد، اظهار کرد: حرکت این جوان فرهنگی که در زمان حیات خود با تکمیل فرم اهدای عضو در این کار انسان دوستانه و خدا پسندانه شرکت کرده بود مصداق بارز ایثارگری و نوع دوستی است که برای همه ما می تواند یک الگو باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
 
,
موسی دادی زاده سرخایی با تسلیت درگذشت این جوان فداکار فرهنگی به خانواده، جامعه فرهنگیان و مردم جزیره هرمز، افزود: بخشش و اهداء عضو اهداء زندگی است و این عمل خداپسندانه یعنی کمک به نجات جان انسان ها در اسلام و آموزه‌های دینی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: دین اسلام در آموزه های خود جایگاه و اهمیت فوق العاده ای برای نجات جان انسان ها قائل است و بهترین مصداق این مهم نیز آیه 32 سورهٔ مائده است که هر که نفسی را حیات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.
,
 
,
 
,
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، روح زنده یاد صادق هرمزی، معلم فداکار هرمزی که با اهداء اعضای بدن خود به چند بیمار نیازمند حیات بخشید همیشه زنده است و این فداکاری وی که در زمان حیات به اهدای اعضای بدن خود رضایت داده بود الگویی از ایثارگری، عشق و نوع دوستی در جامعه است و قطعا نیز باقیات و صالحات خواهد بود که در نزد خدا پاداش خود را دارد.
,
 
,
 
,
دادی زاده در پایان خاطرنشان کرد: معلمان در سنگر تعلیم و تربیت همواره الگویی برای جامعه هستند و این روحیه ایثارگری زنده یاد صادق هرمزی نیز در امتداد رسالت خطیر معلمی برای تعلیم و تربیت و الگوپذیری نسل آینده در جامعه است.
,
 
,
 
,
گفتنی است مرحوم هرمزی، دوشنبه سوم تیر در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و با توجه به تکمیل کارت اهدای عضو، با رضایت خانواده و تشخیص قطعی پزشکان بیمارستان الزهرا اصفهان مبنی بر مرگ مغزی، قلب و کلیه و کبد وی به چند بیمار نیازمند پیوند خورد و پیکر آن فقید نیز در آرامستان جزیره هرمز به خاک سپرده شد.
]
اعضای بدن صادق هرمزی، فرهنگی شاغل در جزیره لارک که بر اثر سانحه رانندگی در حوالی اصفهان دچار مرگ مغزی شده بود به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.