کنگره مشاهیر کُرد موجب افزایش امنیت فرهنگی کردستان می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کرد، اظهار داشت: قومیت های مختلف در انقلاب اسلامی بعنوان نقطه قوتی است که مورد هدف آماج دشمنان و استکبار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم برای قومیت های مختلف جایگاه ویژه ای قائل شده که نماد وحدت و اسلامی بودن آنها است.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت بیجار با اشاره به جایگاه استان کردستان در داخل و خارج کشور گفت: استان کردستان جایگاه و خواستگاه مشاهیر، بزرگان و عالمان بزرگ دینی بوده که در طول تاریخ و در حال حاضر در داخل و یا خارج کشور در عرصه های علمی ، فرهنگی ، هنری و دینی خوش درخشیده اند و دارای ارزش خاصی هستند.

,

 

,

ماموستا محمدیان ادامه داد: کنگره بین المللی مشاهیر کرد موجب هم افزایی وحدت و بالا بردن جایگاه امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استان کردستان در عرصه خاورمیانه می شود .

,

 

,

به گفته امام جمعه اهل سنت بیجار: برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کرد به دنیا نشان می دهدکه قومیت های مختلف در ایران دارای جایگاه خاص خود هستند و موجب معرفی مشاهیر کرد در دنیا می شود .

,

 

,

ماموستا محمدیان با تاکید بر اینکه کنگره بین المللی مشاهیر کرد  موجب تقویت جایگاه سیاسی ایران در منطقه می شود اعلام کرد: برخی کشورهای خاورمیانه به سرپرستی عربستان سعودی می خواهند جایگاه سیاسی و نام پر آوازه ایران را کمرنگ کنند که برگزاری این کنگره ثابت می کند کشور جمهوری اسلامی ایران با داشتن قومیت ها و فرهنگ های مختلف وحدت رویه  دارد و دارای جایگاه سیاسی والائی در منطقه و جهان است.

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: کنگره بین المللی مشاهیر کرد موجب هم افزایی وحدت و بالا بردن جایگاه امنیت فرهنگی و اجتماعی استان کردستان در عرصه خاورمیانه می شود.