آیا برخی پزشکان با داروخانه‌ها برای قاچاق دارو تبانی دارند/ واکنش معاونت غذا و دارو استان به تبانی پزشکان و داروخانه ها:اگر موردی مشاهده شود برخوردی قاطع خواهیم کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروزه یکی از پدیده های که دائما باعث برهم ریختن نظم و انظباط شرایط کشور می شود بحث تحریم های است که هرچندگاهی از سوی امریکایی ها بر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و بعضاً برخی نهادهای کشوری و لشکری اعمال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده,

بحث مهم و اساسی تحریم برخی داروها در شرایطی که بیماران نیازمند برخی از داروها هستند نیز جز این دسته از مواردی است که دامنه تحریم ها نیز برآنان تاثیر داشته است.

,

در این بین توزیع داروهای خارجی در برخی داروخانه های باتوجه به نیاز بیماران تامین و تجرویز می شود که نقش مهمی در کاهش بیماری ها داشته و خواهد داشت.

,

اما همین مسئله و کمبود داروهای خارجی باعث شده است تا برخی از داروخانه های شهرهای بزرگ کشور از این فرصت طلایی با افزایش چندین برابری قیمت دارو و بعضاً تبانی با برخی پزشکان همراه شود که مصادیق و نمونه های زیادی در شهرهای بزرگ تا کنون گزارش شده است.

, .,

برخی پزشکان نیز با برخی داروخانه ها تبانی وهماهنگی های خاصی را برای چرخه دارویی و افزایش خرید از برخی شرکت های دارویی دارند که به خوبی در چندین مورد در یکی از شهرهای بزرگ کشور کشف و با برخورد خوب دانشگاه متولیان امر و وزرات بهداشت نیز مواجه شده است.

,

 

,

, ,

در همین خصوص نیز دکتر امام بخش قائدی معاونت دارو وغذا دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری بر نقش مهم دارو و چرخه دارویی اشاره کرد وگفت: در خصوص تبانی پزشکان با برخی داروخانه ها تا کنون گزارشی در هیچ یک از شهرستان های استان نداشتیم.

,

وی تاکیدکرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان تعزیرات حکومتی استان اگر پزشک و یا پزشکانی با داروخانه ای نسبت به تجویز برخی داروها تبانی کنند بدون شک برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت.

, .,

دکتر قائدی اظهارکرد: تا کنون که موردی نداشتیم ولی نظارت بر بحث پزشکان و داروخانه ها به طور مرتب صورت می گیرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی قطعاً برخورد خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
در شرایطی که دامنه تحریم ها در حوزه های مختلف در حال افزایش است برخی داروخانه های در سطح کشور با تبانی با برخی پزشکان و با نسخه نویسی های هماهنگ شده به قاچاق داروهای خارجی با افزایش چندین برابری قیمت ها دامن می زنند.