از اعزام 255 مبلغ تا برگزاری جشنواره داستان نویسی در زنجان/ ستاد دهه کرامت در زنجان تشکیل شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; حجت‌ الاسلام ولی‌ الله مصائبی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در استان خبرداد و گفت: در این دهه ۲۵۵ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهری و روستایی استان زنجان اعزام می‌ شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی «سلام بر امام»، قرائت زیارت امین‌الله در مساجد و مکان‌های مذهبی استان،خاطرنشان کرد: این طرح توسط ۴۰ مبلغ اجرا می ‌شود.

,

حجت الاسلام از برگزاری ویژه‌برنامه جشن دهه کرامت توسط روحانیون مستقر در مناطق مختلف استان خبرداد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، طرح ویژه فرهنگی و تربیتی نقش جوانان تمدن ساز، برگزاری 20 گفتمان دینی در پایگاه‌های اوقات فراغت از برنامه‌ های تبلیغات اسلامی در دهه کرامت محسوب می شود.

,

این مسئول با بیان اینکه طرح پیوند عاطفی، نشست تخصصی بانوان زینبی در گام دوم انقلاب، ارائه مشاوره توسط مبلغین و مبلغات در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مبلغین از دیگر برنامه های پیش بینی شده است، افزود: توزیع پوسترهای نمایشگاهی و برگزاری ویژه‌برنامه جشن مساجد و تشکل‌های محوری از برنامه‌های مهم در دهه کرامت است.

,

*برگزاری ویژه برنامه‌ «در سایه‌سار کریمان»

, *برگزاری ویژه برنامه‌ «در سایه‌سار کریمان», *برگزاری ویژه برنامه‌ «در سایه‌سار کریمان»,

"مریم شعبانی" معاون، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، نیز اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا(ع)، ویژه برنامه‌ «در سایه‌سار کریمان» از ۱۳ الی ۲۳ تیرماه در زنجان برگزار می شود.

,

وی گفت: ویژه برنامه «در سایه‌سار کریمان» شامل برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، مسابقه، سخنرانی، مولودی‌خوانی، نورافشانی، پذیرایی از شهروندان، همچنین اهدای هدیه به دختران جوان و نوجوان است.

,

این مسئول از برگزاری کارگاه‌های مشاوره رایگان، بررسی جایگاه دختران در خانواده از دیدگاه قرآن و اهل بیت، نمایش و طنز خبرداد و بیان داشت: انجام مسابقات ورزشی مختلف،برگزاری همایش پیاده روی خانواده‌ها و پیاده‌روی بازنشستگان نیروهای مسلح زنجان از دیگر برنامه‌ ها است.

,

این مسئول تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه «دختران آفتاب» ۱۲ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) برگزار شد.

,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از برپایی۸ ایستگاه صلواتی و فرهنگی، اجرای برنامه‌های روایت‌گری داستان زندگی امام رضا (ع) با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس استان زنجان با هدف یادآوری ولادت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در پیاده‌راه سبزه‌میدان خبر داد و افزود: جشن بزرگ روز دختر نیز در اولین روز از دهه کرامت در پیاده راه سبزه میدان روبروی فرهنگ‌سرای «ارگ زنگان» از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

,

*عضویت رایگان در کتابخانه های زنجان 

, *عضویت رایگان در کتابخانه های زنجان , *عضویت رایگان در کتابخانه های زنجان ,

همزمان با دهه کرامت، روزهای پنج‌شنبه 13 تیرماه در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، یکشنبه 18 تیرماه سالروز ولادت حضرت شاهچراغ (ع) و روز یکشنبه 23 تیرماه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح عضویت نیم بهاء برای عموم مردم استان در کتابخانه های عمومی استان زنجان اجرا می شود. 

,

علاقمندان می توانند از ساعت 8 تا 20 روزهای ذکر شده جهت عضویت و استفاده از خدمات و برنامه های کتابخانه ها با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان و ارایه یک قطعه عکس و تکمیل فرم عضویت به صورت نیم بهاء به عضویت کتابخانه های عمومی استان در بیایند.

,

 شایان ذکر است تعداد 96 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در شهرها و روستاهای استان زنجان فعالیتها و برنامه های مختلف فرهنگی را  برای اقشار مختلف مردم ارایه می نمایند.

,

 *برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان

,  *برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان,  *برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به پنجم ذی‌القعده مصادف با روز تکریم امامزادگان،گفت: همزمان با این روز همایش بزرگداشت امامزادگان،با شعار«امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه» در سجاس برگزار می شود.

,

حجت الاسلام جنتی گفت: تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیات امنا و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه از جمله برنامه های پیش بینی شده است. 

,  ,  ,

*تشکیل ستاد دهه کرامت

, *تشکیل ستاد دهه کرامت, *تشکیل ستاد دهه کرامت,

"حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی" مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: ستاد دهه کرامت با حضور دستگاه های عضو شورای هماهنگی در استان تشکیل شده است.

,

وی از برگزاری زیارت خاصه امام رضا(ع) در همه مساجد استان در طول این دهه خبر داد و گفت: همزمان با دهه کرامت 10 مراسم جشن در 10 مسجد مزین به نام امام رضا(ع) در طول این دهه برگزار می شود. 

,

این مقام مسئول به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد استان به همین مناسبت اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران و سالمندان، برگزاری جلسه هماهنگی دهه کرامت با حضور دستگاه های عضو شورای هماهنگی، برگزاری نشست خبری و ارسال پیامک های مناسبتی و احادیث از دیگر برنامه های این دهه است. 

,

وی بیان داشت: مسابقه دلنوشته ای به امام رضا(ع) و مسابقه کتابخوانی«انسان 250 ساله(مقام معظم رهبری) از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان زنجان است.

,

*برگزاری جشنواره داستان‌ نویسی رضوی در زنجان

, *برگزاری جشنواره داستان‌ نویسی رضوی در زنجان, *برگزاری جشنواره داستان‌ نویسی رضوی در زنجان,

هم‌زمان با دهه کرامت، زنجان میزبان دومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی خواهد بود.

,

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، همچنین گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی رضوی برگزار می ‌شود .

,

٢٠ تیرماه از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل می‌آید و سبک زندگی و سیره زندگی امام‌ رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار و تلاش، رونق تولید و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام‌ رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام‌ رضا (ع)، فرهنگ زیارت امام‌ رضا (ع)، همچنین خانواده، کودکان و نوجوانان محورهای جشنواره مذکور است.

,

بیش از ٢٠٠ اثر از استان‌ های زنجان، آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، همدان، قم، خوزستان، بوشهر، خراسان ‌شمالی و رضوی، تهران و البرز به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شده و آثار در مرحله داوری است.

,

انتهای پیام/

]
برنامه های دهه کرامت از 13 تا 23 تیرماه سال جاری در زنجان برگزار می شود که اعزام 255 مبلغ از جمله برنامه های این دهه در زنجان است.