30 هزار زائر اولی در سال گذشته مهمان امام رضا شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سیدرضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان، اظهار کرد: استان قدس رضوی در گذشته محدوده فعالیت‌هایش به شهر مقدس محدود بود و بیشتر خدمات را در حوزه حرم و محدوده حرم ارائه می‌داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان با اشاره به تغییر محدوده فعالیت آستان قدس، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از استان قدس رویکرد جدیدی را خواستار شدند که در رأس آن ورود در کارهای فرهنگی و محرومیت‌زدایی، ترویج سبک زندگی رضوی در جای‌جای کشور و حتی در کل جهان اسلام بود

,

وی افزود: با حضور آیت‌الله رئیسی دفاتر در استان‌ها با چهار مأموریت فعال‌تر شدند؛ مأموریت فرهنگی، محرومیت‌زدایی و کمک به رفع محرومیت در سراسر کشور، ترویج فرهنگ وقف و نذر و شبکه خادم یاری از چهار محور مأموریت در استان‌ها بود.

,

مرتضوی عنوان کرد: در گذشته اگر کسی ساکن مشهد نبود نمی‌توانست خادم امام رضا باشد؛ اما در حال حاضر شرایط برای خادمی افراد در تمامی استان‌ها فراهم است.

,

سیدرضا مرتضوی بیان کرد: 57 هزار از مشهد در کشیک‌های هشت‌گانه حرم به فعالیت می‌پردازند و 240 هزار نفر از سراسر کشور در تعریف جدید از خادم زائر، متقاضی خادمی امام رضا هستند.

,

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان با بیان اینکه هیچ‌کدام از خادمین حقوقی دریافت نمی‌کنند، گفت: یک خادم در مشهد در مدت یک هفته حداقل 12 ساعت کشیک است و خادمان در دیگر استان‌ها می‌توانند بین یک تا 12 بار در سال حضور پیدا کنند و کشیک شوند، علاوه بر آن خادمان دیگر استان‌ها هفته‌ای شش ساعت وقف اما رضا می‌کند و در قالب کانون ۲۵ گانه های تعریف شده در استان خود خادم هستند.

,

وی افزود: در استان اصفهان 16 هزار و 500 نفر متقاضی ورود به خادم یاری داریم از این تعداد 14 هزار و 600 نفر ورود پیگیری‌های بعدی و تشکیل پرونده دادند و از این تعداد که تشکیل پرونده دادند هفت هزار نفر وردشان کامل شده و وارد عرصه خدمت‌رسانی شدند و هفت هزار و 600 نفر در مسیر کارهای آموزشی هستند و این در شرایطی است که جذب خادم یار اطلاع‌رسانی عمومی نشده است.

,

سید رضا مرتضوی در مورد نحوه گزینش و نظارت خادمین اظهار کرد: افراد با آزمون و گزینش وارد این عرصه می‌شوند و از سه مسیر بررسی می‌شود که در ابتدا این بررسی شخصی است که خدمت می‌گیرد و در مرحله دوم کانونی که این اتصال را برقرار کرده و سوم دستگاه نظارتی مجموعه است.

,

وی افزود: در دهه کرامت پرچم گردانی در ۱۷۰ نقطه استان و در ۱۷ شهرستان انجام که از روز جمعه آغاز شده است؛ در ایام ماه مبارک رمضان ۱۲۸ محله در اصفهان به مدت هشت شب و در هشت ایستگاه ثابت و هشت ایستگاه سیار با توزیع ژتون غذای حضرت ۱۱۰ هزار نفر از افطاری در اصفهان بهره‌مند شدند

,

مرتضوی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در سال گذشته حدود 30 هزار نفر زائر اولی اعزام شدند که 12 هزار نفر آن به صورت مستقیم از استان و بقیه توسط سهمیه‌هایی که برای اداراتی چون بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شد

,

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه معرفی این زائر اولی‌ها با شناسایی در مساجد است، بیان کرد: آن‌ها سه روز و سه شب در مشهد مهمان اما رضا هستند و هزینه ایاب و ذهاب هم توسط خیرین پرداخت می‌شود.

,

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان تصریح کرد: منطقه فردوان اصفهان یکی از موقوفات قدیمی اصفهان است که مردم در این منطقه مشکلاتی دارند که در جلسه‌ای که در خدمت آیت‌الله رئیسی بودیم مطرح و با نظر وی و کمک مردم مسیری انتخاب شد که با تغییر در تولیت مواجه شد.

,

وی در مورد انتقاداتی که برخی از جانمایی میدان امام برای برگزاری جشن دهه کرامت در اصفهان مطرح می‌شود، بیان کرد: میدان امام در اصفهان برای مراسمات یک محل پذیرفته شده در اصفهان است؛ البته در این مراسم کلیه اقدامات لازم برای جلوگیری از تخریب فضا و حال کاسبین و مردم درنظر گرفته شده است

,

محمدحسین محسن زاده کرمانی همچنین در نشست اظهار کرد: برای دهه کرامت از گذشته مراسماتی برگزار می‌شده است اما با توجه به تغییر رویکرد استان بیشتر به دهه کرامت وارد شده و امسال پر رنگ تر خواهد بود.

,

رئیس ستاد دهه کرامت استان تصریح کرد: برنامه خاص در میدان امام با عنوان رواق رضوی شکل خواهد گرفت که در آن غرفه‌هایی که بخشی از خدماتی استان است به مردم ارائه می‌شود و از ساعت 19 الی 22 دایر است

,

وی در مورد برنامه‌های دیگر استان در دهه کرامت بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا، پرچم گردانی، پیاده‌روی خادم یاران در روز تولد امام رضا از میدان انقلاب از ساعت 18 بعدازظهر به صور نمادین به سمت میدان امام حسین و در آخر به میدان امام از جمله برنامه‌های استان است.

,

محسن‎زاده بیان کرد: از دیگر برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس حضور کلیه خادمین به صورت ملبس در نماز جمعه، تلاوت قران در امامزاده اسحاق، غبارروبی غبور شهدا در گلستان و حضور خادمین با لباس ملبس در این مراسم است.

,

وی افزود: علاوه بر جشن در میدان امام؛ ناحیه‌های امام صادق (ع) و امام رضا (ع) 12 جشن در 12 نقطه اصفهان برگزار می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت: در استان اصفهان در سال گذشته حدود 30 هزار نفر زائر اولی اعزام شدند که 12 هزار نفر آن به صورت مستقیم از استان و بقیه توسط سهمیه‌هایی که برای اداراتی چون بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شد.