حضور در سکوهای بین‌المللی با حجاب، تبلیغ بزرگی برای اسلام است
[

به گزبه گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه نصریان قهرمان محجبه کاراته اسفراینی دارنده دو عنوان قهرمانی کشوری و سومی مسابقات کاپ آزاد ترکیه در سال 97 در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اهمیت و ارزش حجاب گفت: برخلاف خیلی از نظرات ضددینی که حجاب را محدودیت و مانع پیشرفت می دانند من با کسب مقام در مسابقات بین المللی ثابت کردم که حجاب هیچ زمانی مانع موفقیت و پیشرفتم نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی در رابطه با اینکه واکنش زنان دیگر کشورها به حجاب شما در مسابقات بین المللی چگونه بود، گفت: وقتی ما را با حجاب کامل می دیدند بخاطر افکار منفی که رسانه ها به آنها القا کرده بودند از ما دوری می کردند و در روزهای نخست ارتباط خوبی با ما برقرار نمی کردند اما بعد از اینکه رفتار و اخلاق بچه های ایران را می دیدند ،افکار منفی که در ذهنشان پرورانده شده بود، بی معنی می شد.

,

 

,

این قهرمان ورزشی ادامه داد: زمانی که با حجاب کامل بر روی سکوی قهرمانی رفتم نشان دادم که داشتن حجاب به هیچ عنوان مانع پیشرفت نیست و اینکه اعتقادات و حجاب ما مخصوص ایران نیست بلکه با سفر به هر نقطه از دنیا اعتقاداتمان عضوی جدانشدنی از ماست.

,

 

,

نصریان اضافه کرد: برخی معتقد هستند که حجاب باعث محدودیت و عدم پیشرفت می شود که این حرف کاملا اشتباه و بی معنی است و کسانی که این حرف را می زنند هنوز به درک درستی از اهمیت حجاب نیافته اند و راه های پیشرفت را پیدا نکرده اند.

,

 

,

وی گفت: یکی از راه های اصلی پیشرفت تلاش و کوشش فراوان است و پوشش و حجاب به این معنا نیست که بانوان از فعالیت های اجتماعی دست بکشند.

,

 

,

این قهرمان محجبه معتقد است: جلوگیری از چشم چرانی ها در جامعه ، کاهش اسیب های اجتماعی ، ارامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی از آثار مثبت حجاب در جامعه است.

,

 

,

نصریان در رابطه با یکی از خاطرات شیرین خود در رابطه با حجاب گفت: در مسابقات ترکیه دختری نوجوان از من پرسید که این چیزی که شما بر سر می کنید باعث اذیت و یا گرم شدن شما نمی شود، در پاسخ به او فلسفه داشتن حجاب را برایش توضیح دادم و از ارزش هایش گفتم، اینکه ما را از نگاه نامحرم دور می کند، به گونه ای که علاقه مند به این مبحث شده بود و مدام برای دانستن بیشتر سوال می کرد.

,

 

,

وی در انتها گفت: در واقع یک ورزشکار وقتی به میدان های جهانی راه پیدا می کند با داشتن حجاب اسلامی می تواند این اعتقاد و باور را به سایر ادیان ها و افکار عرضه کند و بروی سکو رفتن با نماد اسلامی و حجاب خود تبلیغی بزرگ است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
نصریان، دارنده مدال برنز کاراته در مسابقات کاپ آزاد ترکیه گفت: حجاب مانع محدودیت و پیشرفت نیست، من با کسب مقام و بالارفتن بر سکو در مسابقات بین المللی با داشتن حجاب این تفکر را به خوبی نقض کردم که حجاب محدودیت نیست.