آیا اجرای طرح کاهش آلودگی هوا لغو می‌شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روز‌ها انتخابات شورایاری‌ها و ادعای شفاف نبودن درآمد و هزینه کرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گزارش مالی معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران گفت: تمام گزارش‌هایی که ما در کمیسیون برنامه و بودجه به آن نیاز داشتیم آقای پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به کمیسیون ارائه کرده است و مطلب مبهمی در این حوزه وجود ندارد.
,
 
,
وی گفت: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت‌هایی باید صورت بگیرد که مهم‌ترین محور آن تامین منابع درآمدی لازم است.
,
عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش افزایش قیمت بنزین در توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در کلان‌شهر‌ها می‌توان مبلغی را به قیمت بنزین اضافه کرد و درآمد حاصله از آن را صرف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور کرد.
,
 
,
الویری گفت: متاسفانه به علت مخالفت کورکورانه و وجود برخی منافع، حمل و نقل عمومی ما دچار مشکل شده است و اگر ما قیمت سوخت را افزایش دهیم شهروندان تمایلی به استفاده از وسیله شخصی خود دیگر تدلرند و به جای آن از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن ست طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) از سوی فرمانداری تهران لغو شود، گفت: پیش از اجرای طرح نظر فرمانداری تهران جلب شده و توافق کلی صورت گرفته است و به نظر من طرح کاهش آلودگی هوا لغو نمی‌شود.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران در واکنش به صحبت رئیس سازمان بازرس کل کشور مبنی بر غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها گفت: بند ۷ ماده ۸۰ به صراحت اعلام می‌کند شورا‌ها حق تشکیل نهاد‌های نظارتی مردمی را دارند و اگر سازمان بازرسی ایرادی به انتخابات شورایاری‌ها دارد می‌تواند تفسیر بند ۷ ماده ۸۰ را از مرکز شورای اسلامی بخواهد.
,
 
,
الویری درباره علت نهایی نشدن اساس‌نامه انتخابات شوریاری‌ها در هیئت وزیران گفت: نزدیک به ۲ ماه پیش اساس‌نامه شورایاری‌ها در شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید و جهت تایید به هیئت وزیران ارسال شد، اما هیئت وزیران برای حل برخی ابهامات، اساس‌نامه شورایاری‌ها را به کمیته ۴ نفره ارسال کرد تا بند‌های مورد ابهام بررسی شود.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که اگر اساس‌نامه انتخابات شورایاری‌ها به تصویب هیئت وزیران نرسد، تکلیف برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها چیست؟ گفت: اگر اساس‌نامه هم به تصویب هیئت وزیران نرسد انتخابات شورایاری‌ها باز هم برگزار می‌شود، زیرا این انتخابات از دور اول شورا‌ها برگزار شده است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تایید بودجه ۴ و نیم میلیاردی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: جالب است که دوستان بودجه ۴ و نیم میلیاردی برای برگزاری شورا‌ها را تایید کردند و سوال من این است اگر انتخابات شورایاری‌ها غیر قانونی بود چگونه بودجه آن به تصویب رسید؟
,
 
,
الویری با تاکید بر این نکته که انتخابات شورایاری‌ها در موعد مقرر (۴ مردادماه ۱۳۹۸) برگزار می‌شود گفت: سازمان بازرسی می‌تواند اعتراض خود را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع دهد.
,
 
,
در ادامه الویری در پاسخ به این سوال که وضعیت وصول مطالبات شهرداری از دولت در چه مرحله‌ای است، گفت: نه تنها شهرداری حق خود را از محل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی دریافت نکرده است بلکه مطالبات در دیگر بخش‌ها مانند یارانه بلیط اتوبوس وجود دارد که مبلغ آن  فرا‌تر از ۳ هزار میلیارد تومان است.
,
 
,
وی با اشاره به سهم یک‌سومی دولت در پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی گفت: دولت به پرداخت یک‌سوم پول بلیط مترو و اتوبوس موظف است، ولی سال‌ها می‌گذرد که دولت سهم خود را در این بخش پرداخت نکرده است و در کنار ان توسعه مترو نیز به علت پروژه ملی بودن به عهده دولت است که در آن بخش نیز اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران گفت: ابن تنها گوشه‌ای از وظایف دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که به علت زیر فشار مالی بودن از جانب وزارتخانه‌ها تعهد خود را انجام نداده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
عضو شورای شهر تهران درباره لغو اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، گزارش مالی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و... توضیحاتی داد.