هیچ مورد انسانی از بیماری تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: ما در استان زنجان هیچ مورد انسانی از این بیماری را نداشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه برخی از دامهای از استان آلوده به این بیماری هستند، ابراز کرد: مردم باید گوشت خریداری شده باید 24 ساعت پیش سرما را گذرانده باشد

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بعد از ذبح دام تا مصرف گوشت 24 ساعت ماندگاری در سرما نیاز است، عنوان کرد: اکنون این موضوع با پیگیری‌های ما و دستورات دامپزشکی استان انجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: کسانی که به صورت قربانی و برای مصرف دامی را ذبح می‌کنند نیز باید توجه داشته باشند که گوشت تازه مصرف نکرده و 24 ساعت ماندگاری در سرما را رعایت کنند.

,

صائینی با تاکید بر اینکه جمود نعشی باید بعد از ذبح دام اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: این جمود نعشی با موادی که ازاد می‌کند، باعث می‌شود که ویروس از بین برود.

,

وی بیماری تب کریمه را یک بیماری مشکترک بین انسان و حیوان دانست و گفت: انتقال این این بیماری از طریق ذبح دام، گوشت آلوده و کنه روی حیوان منتقل می‌شود.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر انجام نظارتهای دقیق تصریح کرد: اقدامات خوبی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان‏ گفت: هیچ موردی انسانی از بیماری تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است‏.