پشت‌پرده کاهش ناگهانی قیمت طلا و سکه/ آیا این بازار همچنان برای ارزانی جا دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار ارز و سکه این روز‌ها با ریزش قابل ملاحظه قیمت‌ها روبرو بوده است و امروز هر دلار در بازار به محدوده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد عبور دلار از این مرز روانی بتواند ریزش قیمت‌ها را تشدید نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و سکه در خصوص وضعیت بازار  اظهار کرد: بازار این روز‌ها تحت تاثیر اخبار مثبت اقتصادی است و همین مساله نشان می‌دهد وقتی مدیریت اقتصادی درست باشد، تحولات سیاسی تاثیر چندانی بر بازار به جا نخواهد گذاشت.

,

رئیس اتحادیه طلا و سکه با تاکید بر برخی مشکلات موجود گفت: توقیف نفتکش ایرانی و کاهش فروش نفت و مجادلات داخلی طبیعتا باید روند قیمت‌ها را افزایشی می‌کرد، اما نکته مهم اینجاست که مدیریت دقیق بازار سبب شده است داده‌های اقتصادی جواب بدهد.

,

وی با بیان اینکه عرضه ارز تحت تاثیر ورود ارز حاصل از صادرات غیرنفتی توسط صرافی‌ها افزایش یافته است، افزود: صادرکنندگان غیرنفتی کم کم بازار‌های خود را یافته اند و از این رو توانسته‌اند روند ورود ارز به کشور را تسریع کنند، اما نکته مهم اینجاست که باید این روند ادامه یابد.

,

محمدولی با اشاره بر اینکه ورودی ارز جوابگوی تقاضای موجود در بازار است، گفت: این روز‌ها قیمت در حال ریزش است و از این رو بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به فروش سکه و طلای خود اقدام می‌کنند، همین امر سبب تسریع در روند ریزش می‌شود.

,

پیش‌بینی بازار در روز‌های آینده

,

رئیس اتحادیه طلا و سکه با بیان اینکه قیمت سکه امروز به کمترین میزان از ابتدای سال جاری تا کنون رسیده است، ادامه داد: قیمت تمام سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده است که البته طبق براورد‌ها هنوز حبابی ۱۹۰ هزار تومانی را داراست از این رو همچنان بازار برای کاهش بیشتر قیمت جا دارد.

,

برخی از فعالان بازار نیز معتقدند که مرز روانی سکه در حال حاضر رقم ۴ میلیون تومان است و نزدیک‌تر شدن به این مرز روانی در حال حاضر برای بازار چندان مقبول نیست چرا که سطح مقاومتی بازار در این محدوده قرار دارد.

,

محمدولی با تاکید بر اینکه نتیجه سیاست‌های مدیریتی در بازار ارز و سکه خود را نشان داده است، اضافه کرد: پیش بینی می شود عدم تغییر شرایط مانع نوسان دوباره قیمت‌ها شود و بازار پس از تعدیل خود به ثبات خواهد رسید.

,

رئیس اتحادیه طلا و سکه با اشاره بر اینکه همکاری صادرگنندگان غیرنفتی ثمره خود را امروز نشان داده، افزود: همین حالا دلار به کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز فروخته می‌شود و قیمت در این محدوده قرار دارد.

,

وی در پاسخ به این سئوال که قیمت خرید طلا و سکه در حال حاضر چقدر است، گفت: فعالان منصف هر مثقال طلا را حدود ۵ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت بازار خریداری می‌کنند، اما طبیعی است در دوره‌های ریزش و افزایش تقاضا برای فروش قیمت‌های پیشنهادی برای خرید کمتر می‌شود.

,

منبع: خبر آنلاین

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتحادیه طلا و سکه ضمن اشاره به علت ریزش قیمت‌ها درباره آینده این بازار نیز توضیحاتی ارائه داد.