سلماس؛ دومین شهر آغازگر حذف دفترچه بیمه کاغذی در آذربایجان غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اروم نیوز، مراسم آغاز فرایند نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان سلماس با حضور دکتر نانبخش مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی و دکتر جباری رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

در این مراسم که با دعوت بیمه سلامت سلماس از کلیه پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی خصوصی این شهرستان ترتیب یافته بود، آموزش فرایند نسخه نویسی الکترونیک به حاضران آغاز شد و دعوت شدگان با فرایند کاری این سامانه الکترونیکی آشنا شدند.

,

ظفری رئیس نظام پزشکی سلماس نیز در این مراسم بیان کرد: براساس هماهنگی های به عمل آمده با مخابرات شهرستان زیر ساخت های لازم برای برقراری یک ارتباط سریع و مطمئن اینترنتی با اداره کل بیمه سلامت استان فراهم شده و حاضرین می توانند با اعلام شماره تلفن ثابت مورد نظر خود به نماینده مخابرات که در جلسه حاضر است برای استقرار این امکانات در مطب خویش اقدام کنند.

,

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های به عمل آمده در صورت ثبت نام جهت رفاه حال پزشکان و موسسات،  همکاران مخابرات شهرستان حضورا جهت انجام تمامی مراحل اداری و فنی به مطبها مراجعه خواهند کرد .

,

در این جلسه روسای ادارات نظارت و ارزشیابی و رسیدگی به اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت نسبت به آموزش شیوه کاربری این سامانه برای مدعوین آماده کردند و حاضران سوالات خود را در این زمینه مطرح و پاسخهای لازم را دریافت کردند .

,

براساس هدف گذاری انجام شده تا پایان شهریور در نظر است مطب ها و موسسات خصوصی این شهرستان بتوانند کاملا با این شیوه تجویز نسخ آشنا شده و مراحل درمانی مراجعان را به این طریق انجام دهند.

,

اداره کل بیمه سلامت  آذربایجان غربی در نظر دارد در فاز بعدی اجرایی این طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه کاغذی را در شهرستان ماکو به عنوان سومین شهر استان اجرائی کند.

,

شهرستان سلماس بیش از ۱۳۱ هزار نفر بیمه شده دارد و سالانه بیش از ۵۴ هزار جلد دفترچه برای این بیمه شدگان به علت اتمام نسخ یا اعتبار تجدید چاپ گردیده و برای متقاضیان جدیدصادر میگردد .

,

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (۱٫صندوق کارکنان دولت ۲٫صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۳٫صندوق سایر اقشار ۴٫صندوق بیمه سلامت همگانی  ۵٫صندوق بیمه سلامت ایرانیان) هستند.

,

انتهای پیام/

]
فرایند نسخه نویسی الکترونیک در سلماس نیز به عنوان دومین شهر استان آذربایجان غربی پس از نقده آغاز شد.