کبدی، ورزشی آینده دار استان سمنان/ کسب مقام سوم کشوری توسط بانوان کبدی کار استان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد شاهمیری رئیس هیئت کبدی استان سمنان و مشاور بازاریابی و اقتصادی فدراسیون کبدی کشور در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به فعالیت مثبت این رشته ورزشی در استان، گفت: ورزش کبدی حدود 10 سال قبل به صورت مقطعی و معدود در استان فعالیتش آغاز شد ولی چند سالی به صورت تعلیق درآمد و فعالیتی نداشت تا اینکه از ابتدای سال 96 مجددا این رشته در استان فعال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی به اقدامات و فعالیت های انجام شده در این رشته ورزشی در سطح استان سمنان در طی دو سال فعالیت، اشاره کرد و افزود: حدود 600 نفر کبدی کار آقا و خانم در رده های مختلف سنی در استان مشغول فعالیت می باشند.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان یکی از نقاط قوت این رشته ورزشی را گسترش فعالیت آن در اکثر شهرستان های استان دانست و تصریح کرد: در شهرستان های مهدیشهر، میامی، شاهرود، سمنان و سرخه هم بانوان و هم آقایان در این رشته فعال می باشند و تیم دارند.

,

شاهمیری اضافه کرد: در شهرستان گرمسار نیز آقایان در این رشته فعال هستند ولی در شهرستان دامغان و آرادان این رشته فعال نیست که سعی داریم این دو شهرستان را نیز فعال نماییم.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 خانه کبدی را در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی و فولادمحله شهرستان مهدیشهر افتتاح کردیم، اظهار کرد: تا پایان سال 98 نیز 2 خانه کبدی دیگر در درجزین و سرخه افتتاح خواهیم کرد که تعداد خانه های کبدی استان به 4 مورد افزایش خواهد یافت.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان گفت: در طی دو سال فعالیت تیم کبدی در سطح استان، شهرستان سمنان در بخش بانوان و شهرستان میامی نیز در بخش آقایان فعالیت های بسیارخوبی در این رشته داشتند.

,

شاهمیری تصریح کرد: سال گذشته نیز شهرستان مهدیشهر میزبانی اردوی تیم ملی بانوان کبدی کشور را بر عهده گرفت که تیم ملی پس از این اردو در مسابقات آسیایی شرکت کرد و قهرمان آسیا شد.

,

وی همچنین از کسب مقام سوم توسط بانوان کبدی کار استان سمنان در رقابت های کشوری در هفته گذشته خبر داد و افزود: با کسب این مقام، پیش بینی می شود از بانوان کبدی کار استان سمنان برای حضور در تیم ملی کبدی بانوان دعوت به عمل آید.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان ضمن بیان اینکه در سال 97 یکی از کبدی کاران استان به تیم ملی آقایان دعوت شد، اظهارکرد: در حال حاضر نیز تیم کبدی آقایان استان سمنان در مسابقات کشوری بزرگسالان در مشهد حضور دارند و از امروز نیز بازیهای تیم استان شروع می شود.

,

شاهمیری با ابراز امیدواری از آینده ورزش کبدی استان سمنان، گفت: با توجه به عملکرد خوب این رشته در طی دو سال اخیر، پیشرفت ما روز به روز بیشتر می شود و اگر به همین روال پیش برویم، کبدی استان ورزشی شاخص می شود مثل ورزش های ووشو و هاکی که در کشور شاخص هستند.

,

وی با بیان اینکه کبدی ورزشی با قدرت بدنی بالا و زیرکی و چالاکی لازم می باشد ولی در عین حال جذاب است، خاطر نشان کرد: کبدی در گذشته یک حالت بازی داشت که همانند بازی "زو" بود ولی کم کم به ورزش تبدیل شد.

,

رئیس هیئت کبدی استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر کبدی به صورت رشته ورزشی در سطح بین المللی فعال و مسابقات آن برگزار می شود که البته قرار است به صورت رسمی یکی از رشته های ورزشی در المپیک 2020 نیز بشود.

,

انتهای پیام/ 

]
رئیس هیئت کبدی استان سمنان با بیان اینکه در طی دو سال فعالیت این رشته ورزشی، موفقیت های خوبی به دست آورده ایم، گفت: کبدی استان سمنان، ورزشی آینده دار است و اگر روند پیشرفت ادامه داشته باشد از رشته های شاخص استان خواهد شد.