دغدغه ۱۰ساله اهالی جعفرآباد میناب بر سر آب آشامیدنی!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ معضل بی‌آبی و عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای آب‌رسانی و لوله‌کشی مناسب آب برای شهروندان بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب و برخی روستاهای این منطقه از جمله روستای کولغ‌کاشی و بخش بندزرک علی‌رغم پیگیری‌های متعدد همچنان پابرجاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مردم روستای جعفرآباد شهرستان میناب مدت 10سال است که از آب آشامیدنی ناسالم منطقه رنج می‌برند و چون کسی پاسخگوی مشکل آنها نبود از خبرنگاران خواستند برای انعکاس این مشکل به منطقه آنها بروند، شاید کمکی باشد.

,

پیرزنی با داشتن بیش از 60سال گفت: به داد ما برسید من پیر هستم و نمی‌توانم برای برداشتن آب از خانه‌ام مسافت چند کیلومتری را پیاده طی کنم.

,

صف‌های طولانی که زنان و مردان آبادی برای برداشت آب از یک شیر که از کیلومترها دورتر آب آشامیدنی را به این روستا انتقال داده بود، نیز جای درنگ داشت.

,

مردم می‌گفتند، این آبی که با تانکر برای ما می آورند جوابگوی اهالی روستا نیست و ما مجبور هستیم از آبادی‌های دیگر که آب بهتری دارند با بطری و ... آب بیاوریم که باز هم مردم روستاهایی که از آنجا آب می‌آوریم به ما می‌گویند ما راضی نیستیم از روستای ما آب ببرید، حق هم دارند چون خودشان هم با کم‌آبی و مشکل آب مواجه هستند.

,

مردم از چاه‌های کشاورزی برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند

, مردم از چاه‌های کشاورزی برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند,

در ابتدا با مهدی دهقانی بخشدار توکهور و هشتبندی پیرامون این مشکل به گفتگو نشستیم، وی در این باره گفت: برای تامین آب مورد نیاز این روستا یک تانکر آبرسان دو روز در هفته در نظر گرفته شده که جوابگوی تامین آب مردم این روستا نیست و مردم از چاه‌های کشاورزی برای تهیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

,

دهقانی افزود: این روستا نیاز به شبکه آبرسانی دارد که از طریق فرمانداری ویژه شهرستان میناب و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در حال پیگیری هستیم.

,

وی گفت: همه روستاهای دهستان چراغ آباد مشکل کم آبی، بی آبی وافت فشار آب دارند.

,

ساخت ۳۰ مجتمع‌ آبرسانی برای تامین منابع آب پایدار

, ساخت ۳۰ مجتمع‌ آبرسانی برای تامین منابع آب پایدار,

شاکری، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در بازدید از این روستا و دهستان چراغ آباد هم گفت:در بیشتر روستا‌های شرق و غرب استان بعلت همجواری با دریا، وجود گنبد‌های نمکی و همچنین جاری بودن رودخانه‌های شور، منابع آب شیرین پایداری وجود ندارد.

,

شاکری افزود: ساخت ۳۰ مجتمع‌ آبرسانی برای تامین منابع آب پایدار روستا‌های هرمزگان در حال اجرا است.

,

وی گفت:تا پایان امسال شبکه آب رسانی روستای جعفر آباد و شهرک المهدی چراغ آباد به بهره برداری می‌رسد.

,

بنابراین گزارش، آیا مسئولان با گذشت 10 سال از نبود و کمبود آب آشامیدنی بهداشتی در روستای جعفر آباد بخش توکهور و هشتبندی مرحمی بر دستان پینه بسته اهالی این روستا خواهند بود.
گفتنی است روستای جعفرآباد در ۱۵ کیلومتری مرکز بخش توکهور قرار دارد.

,
,

انتهای پیام/

]
اهالی روستای جعفرآباد میناب بیش از ۱۰ سال است از نبود و کمبود آب آشامیدنی رنج می برند.