تامین ۵۴ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز استان گلستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از گلستان ما ؛ حمید هزارجریبی از تامین 53905 تن انواع کودهای  شیمیایی در گلستان این استان خبرداد  و افزود:  در مقایسه با سال گذشته35634 تن بوده،51 درصد رشد داشته است که از نقطه نظر میزان تدارک شده نسبت به سال گذشته یک جهش بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ؛ ,

هزارجریبی با اعلام این خبر گفت: استان گلستان  یکی از قطب کشاورزی کشور در زمینه تولید انواع دانه روغنی از جمله: سویا، آفتابگردان  و کنجد و ...  می باشد که تامین و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی ازجمله انواع کودهای کشاورزی  برای کشت محصولات بهاره و تابستانه می تواندنقش به سزایی در رونق تولید  این محصولات کشاورزی در استان داشته است.

,

وی تصریح کرد :  از ابتدای سال تاکنون،  نظارت  دقیقی بر روند عملیات  کیسه گیری ، توزین، سردوزی، صفافی و پارت چینی مناسب کود های فله، با حضور در انبار  های  سازمانی گرگان، قرق  و گنبد فاضل  آباد صورت گرفته است.

,

هزارجریبی اضافه کرد : امسال نیز با توجه به حجم بالای کود اوره فله از مبادی در استراتژی  کوتاه مدت برای مصرف کود جهت  کشت محصولات محصولات بهاره و تابستانه  طوری برنامه ریزی گردید تا با تخلیه سریع کامیونها و کیسه گیری به موقع ، مطالبات استانی کشاورزان در این بخش به خوبی بر آورده  شود.

,

مدیر  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: به ضــرورت کنـترل و نظـارت اســناد توزیـع کودهـای کشـاورزی توسط کارگزاران و شـبکه رسـمی توزیع و پایش های میـدانی، کارشناسان  فنی و بازرگانی این شرکت ،بـا حضور در کارگزاری های  شهرسـتان مینودشت ازرونـد و نحـوه توزیع، فـاکتور فروش، حواله هـای صادره و اسناد دریافتی کشاورزان را کنترل و بررسی نمودند و به کارگزاران توصیه نمودند از فروش کود های  غیر یارانه ای خارج از سبد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خود داری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر شرکت خدمات حمایت کشاورزی استان گلستان از تامین 53905 تن انواع کودهای شیمیایی در استان گلستان خبرداد .