کمک ۶میلیاردی مردم قزوین در همایش پیاده‌روی اربعین سال ۹۷
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سعید خورشیدی امروز(چهارشنبه) در دیدار با جمعی از خیران استان قزوین درذ ستاد مردمی اربعین اظهار کرد: ستاد مردمی اربعین استان چندسالی است به همت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جوانان انقلابی و محبان سیدالشهدا تشکیل شده و با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردمی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی در این دیدار که به منظور بررسی مسائل و مشکلات همایش پیاده روی اربعین سال گذشته و برنامه ریزی برای اربعین امسال برگزار شد، افزود: طی دوسال گذشته پیش از آغاز رسمی پیاده‌روی اربعین پشتیبانی و سازماندهی و فضاسازی و برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زائران صورت گرفت که حضور خیران و فعالان فرهنگی و مذهبی قزوین در این فضا بسیار چشمگیر بود.

,

رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین با بیان اینکه اربعین امروز به یک جریان جهانی تبدیل شده است، ابراز کرد: پیاده روی اربعین مانور شیعیان برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) است که با استقبال مردمی این حضور به 25 میلیون نفر رسیده است.

,

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین در سال گذشته گفت: سال گذشته 64 موکب از قزوین ثبت شد که این موکب‌ها در 36نقطه جانمایی شد و خدمات ما طی 11 روز در ایام اربعین در ایران و کشور عراق ادامه داشت.

,

, ,

خورشیدی عنوان کرد: به صورت کلی شش قرارگاه در ایران و عراق به خدمات دهی به زوار اربعین پرداخت که این قرارگاه‌ها در عوارضی قزوین-زنجان، آبگرم و مهران و نجف و سامرا و کربلا و مسیب حضور داشتند.

,

 

,

وی ابراز کرد: طی 11روز ایام پیاده روی اربعین در سال گذشته یک میلیون و 355 وعده غذایی گرم توسط قزوین بین زوار توزیع شد و 252هزار و 958نفر اسکان یافتند و در مجموع مردم قزوین بیش از شش میلیارد تومان برای اربعین هزینه کردند.

,

رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: سال گذشته برای رصد فعالیت‌های موکب‌ها یک نرم افزار موبایلی طراحی شد و با حضور دوستان مجموعه در هر موکب فعالیت‌‎های آنها رصد و ثبت می‌شد.

,

وی عنوان کرد: با وجود نابسامانی‌های بازار دلار و افزایش قیمت‌ها که نگرانی‌هایی درخصوص کاهش زوار داشت اما شاهد افزایش زائران پیاده روی اربعین 97 و افزایش خدمات دهی و کمک‌های مردمی بودیم.

,

خورشیدی در پایان گفت: در سال جاری به علت حذف ویزا پیش بینی افزایش زوار را داریم که این موضوع نیازمند افزایش حضور و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی ، خیران و ستادهای مردمی برای برگزاری باکیفیت تر این مراسم عظیم است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: طی ۱۱روز ایام پیاده روی اربعین در سال گذشته یک میلیون و ۳۵۵ وعده غذایی گرم توسط قزوین بین زوار توزیع شد و ۲۵۲هزار و ۹۵۸نفر اسکان یافتند و در مجموع مردم قزوین بیش از شش میلیارد تومان برای اربعین هزینه کردند.