به دنبال راهی دیپلماتیک برای آزادی نفتکش خود هستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس مدعی است لندن به شیوه‌ای محاسبه‌شده و درعین‌حال قدرتمند به اقدام ایران مبنی بر توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی پاسخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی همچنین مدعی شد تهران بزرگترین بازنده اعمال محدودیت بر حق آزادی کشتیرانی خواهد بود.

,

به گفته هانت، وی با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی نیز برای بحث پیرامون حادثه اخیر صحبت کرده و انتظار می‌رود با محمد جواد ظریف همتای ایرانی نیز گفتگویی داشته باشد.

,

وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای خود افزود: این مسئله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. به دنبال گزینه‌های نظامی نیستیم. دنبال شیوه‌ای دیپلماتیک برای حل مسئله هستیم اما واضح می‌گوییم که این مسئله باید حل شود.

,

وی در نهایت مدعی شد به نفع ایران است که این وضع را حتی‌الامکان سریع حل و فصل کند.

,

گفتنی است عصر دیروز (جمعه ۲۸ تیر)، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» (stena impero) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی توقیف شد.

,

به گفته یک منبع نظامی آگاه، این نفتکش قصد عبور از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز را داشته است.

,

ظاهراً نفتکش دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران توجهی نداشت از این رو بر اساس قوانین بین المللی کشتیرانی توقیف شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
وزیر خارجه انگلیس می‌گوید گزینه لندن برای آزادی نفتکش توقیف‌شده این کشور نظامی نیست و اولویت با دیپلماسی است.