روند صعودی مصرف برق در کشور/ فاصله ۶۰۰ مگاواتی تا شکستن رکورد اوج مصرف برق
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، روز گذشته در ساعت ۱۶:۱۹ دقیقه پیک مصرف برق کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۹ مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در پیک تابستان امسال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تمامی مبادلات برق کشور روز گذشته در زمان پیک حدود یک هزار و ۶۵۹ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۳۷۸ مگاوات مربوط به صادرات و ۴۰ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.
,
 
,
همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و ۴۳۳ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۷۹۹ مگاوات رسیده بود.
,
 
,
بر اساس این گزارش مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده و کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.
,
 
,
همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
همزمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور، پیک مصرف برق پس از ۱۶ روز دوباره وارد کانال ۵۶ هزار مگاواتی شد و تنها حدود ۶۰۰ مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق در کشور فاصله دارد.