عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی دلیل اصلی توقیف نفت‌کش انگلیسی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، بابیان اقدام تکاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت‌کش انگلیسی درست بوده است، اظهار داشت: این کشتی پس از ورود به آب‌های جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها مقررات را رعایت نکرده بلکه به اخطارها نیز توجهی نکرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این GPS خود را خاموش کرده بود تا بدین‌وسیله ردی از خود باقی نگذارد.

فرهنگی بابیان این‌که تنگه هرمز نقش حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: اگر قرار باشد هرکسی در هرجای دنیا بر اساس قوانین خودش بخواهد اقدامی را صورت دهد، تنگه هرمز گلوگاهی است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند سلایق خودش را در این تنگه اعمال کند.

وی ضمن محکوم کردن توقیف نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران توسط انگلستان در جبل‌الطارق بیان داشت: اگر آب‌های بین‌المللی است برای همه کشورها است و نباید کشورهایی مانند انگلستان با برداشت خود از این قوانین عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مانع تردد نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران بشوند طبیعتاً این منطقی نیست و با قواعد بین‌المللی سازگار نیست و قطعاً در این مسیر جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف نفت‌کش انگلیسی، گفت: عدم رعایت استانداردهای بین‌المللی دلیل اصلی توقیف نفت‌کش انگلیسی است.