تندباد لحظه ای در ایرانشهر دید افقی را به 1000 متر کاهش داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: تندبادهای لحظه ای از پیامدهای جریانات شدید همرفتی و رشد ابرهای کومولونیمبوس است که گاهی موجب خسارت های گسترده می شود.

وی افزود: در چند روز اخیر چندین تندباد لحظه ای در شهرستان های خاش، ایرانشهر، نیکشهر و مهرستان روی داده که ضمن کاهش دید افقی، در برخی مناطق خساراتی نیز در پی داشته است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی استان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی انتظار داریم امروز نیز شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و ریزش رگبار باران، تندباد موقتی و صاعقه در برخی نواحی مرکزی، جنوب شرق و نیمه جنوبی استان روی دهد.

دیانتی خاطرنشان کرد: این شرایط بیشتر در بعدازظهرها و شب ها روی دهد. البته با توجه به ماهیت ریزش های رگباری، احتمال جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل ها و رودخانه های محلی وجود دارد.

وی به مردم استان توصیه کرد: در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند. همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه های محلی از تردد در  این مناطق نیز خودداری شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته تندباد لحظه ای با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت ایرانشهر را درنوردید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به هزار متر کاهش داد.