امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون؛ از ۵۵ به ۷۵ سال رسیدیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی امروز با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره کنترل مصرف مواد دخانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به نمایندگان سازمان بهداشت جهانی گفت: اینکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان ایران با سازمان بهداشت جهانی ارتباط و تعامل مستمر دارند، برای کشور مفید و سازنده است به ویژه آن که در سال‌های پس از انقلاب، تلاش‌های زیادی در جهت بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است.

,

وی یادآور شد: قوانین سودمند و کارآمدی در جهت تأمین بهداشت و سلامت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و مالیات سنگینی برای مواد دخانی وضع شده است. حتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دخانیات مالیات اضافه منظور شده است و هر سال نیز در قانون بودجه مالیات این بخش افزایش پیدا می‌کند.

,

مجلس شورای اسلامی کاهش مصرف مواد دخانی را هدف‌گذاری کرده است

, مجلس شورای اسلامی کاهش مصرف مواد دخانی را هدف‌گذاری کرده است, مجلس شورای اسلامی کاهش مصرف مواد دخانی را هدف‌گذاری کرده است,

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: تجربیات سازمان بهداشت جهانی در حوزه کاهش مصرف دخانیات مفید است و البته استفاده از این تجربیات باید با الگوی بومی و منطبق با شرایط جغرافیایی ایران صورت گیرد تا به آسیب‌هایی از جمله قاچاق دامن نزند.

,

نائوکو یاماموتو دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای فرصتی که در اختیار آن‌ها قرار داده است، گفت: تلاش گسترده ایران در حوزه بهداشت و تأمین سلامت عمومی را می‌ستاییم و اقدامات ایران در حوزه سیاست‌گذاری بهداشت اولیه و نظام سلامت را موثر و تحول آفرین می‌دانیم.

,

به گزارش خانه ملت، وی با بیان اینکه رویکرد ایران را در حوزه بهداشت عمومی جهان پیش‌رو تلقی می‌کنیم، یادآور شد: سیاست ایران در حوزه بهداشت و سلامت به ویژه کاهش ۳۰ درصدی مصرف سیگار و تنباکو تا سال ۲۰۲۵ را ارج می‌نهیم.

,

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر سال گذشته تصمیمات خوبی در حوزه کاهش مصرف دخانیات اتخاذ شد و جلسات بلندپایه‌ای برای ۱۴ گام مبارزه با مصرف محصولات دخانی برگزار گردید که ایران نقش کلیدی در آن مذاکرات داشت.

,
منبع: میزان
, منبع: میزان]
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های پس از انقلاب، با بهبود وضعیت بهداشت و سلامت در کشور انجام شده است کما اینکه سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تاکنون از ۵۵ سال به ۷۵ سال ارتقاء یافته است.