برخی فسادهای خود را به نسخه انقلاب نسبت می‌دهند/ تعداد فقرای صدقه خور آمریکا به ۵۰ میلیون نفر رسیده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز درهمایش گام دوم انقلاب اسلامی اظهارکرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه کارنامه ۴۰ ساله نظام را ارزیابی می کند، چشم انداز پیش روی انقلاب را بعد از این مدت نیز تدوین کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان,

وی افزود: این بیانیه مقطعی نیست و گذشته را به آینده بزرگ پیش‌روی این ملت گره می‌زند.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به این‌که نوع پرداختن به بیانیه متفاوت بوده و برخی نکته به نکته متن را می‌خوانند و تشریح می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: باید به طور مکرر به روح حاکم بر بیانیه پرداخته شود.

,

صفارهرندی ضمن تاکید براین‌که این بیانیه دفاعیه‌ای از انقلاب و تفکر انقلاب به روش حیات و زیست اجتماعی است، یادآورشد: شناخت مقوله انقلاب و ایستادن پای این قصه موضوعیت داشته و مهم است.

,

وی ضمن تصریح این‌که امروزه موضوع بر سر رویایی انقلاب با دشمن نیست، گفت: حساسیت انقلاب به واسطه تردیدهایی است که برخی انقلابیون نسبت به این راه و روش دارند.

,

دفاع از انقلاب برای طراحی آینده جدی است

, دفاع از انقلاب برای طراحی آینده جدی است, دفاع از انقلاب برای طراحی آینده جدی است,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در حال حاضر با افرادی مواجه هستیم که در خطوط انقلاب حضور داشته و جریان ساز بوده‌اند اما راجع به حقانیت طریق انقلاب تردید کرده‌اند از این رو دفاع از انقلاب برای طراحی آینده موضوع جدی است.

,


صفارهرندی خاطرنشان‌کرد: برای موفقیت در گام دوم انقلاب باید جای پای خود را در گام اول محکم کرده که این امر نیازمند تبیین جریان انقلاب و دستاوردهای آن طی ۴۰ سال گذشته است.

,
,


وی اظهارکرد: گام اول انقلاب به معنی ظهور انقلابی است که هیچ شباهتی به انقلاب های ادوار پیشین ندارد.

,
,


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام انقلاب های لیبرالستی، مارکسیستی و سوسیالیستی اتکایی به اومانیسم داشته و لذت گرایی فردی بر آنها حاکم است.

,
,

صفارهرندی گفت: انقلاب اسلامی انسان را از گرایش‌های زمین جدا کرده و به پیدا کردن گمشده تاریخ فرا می خواند.

,


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی می گوید باید تمام کارهای انسان مبتنی بر شرعیت الهی بوده تا قرین صحت باشد.

,
,


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: گفته‌هایی مانند "انقلاب فرزند خود را می خورد و حمام خون راه می اندازد" شنیده می شود اما هیچ کدام از این گفته‌ها در انقلاب اسلامی صدق نمی‌کند و طی تاریخ در انقلاب فرانسه رخ داده است.

صفارهرندی افزود: ۴۰ سال گذشته انقلاب با آهنگ آرامی طی شده است و گفته شده بود بعد از رحلت امام ( ره) جنگ قدرت بین سران جمهوری اسلامی به راه می‌افتد اما سر سوزنی از این گفته‌ها صدق نکرد.

,
,
,
,

وی تصریح کرد: هیچ گاه مسیر اصلی در منظومه انقلاب از روند خود خارج نشده و این تفاوت اصلی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها است.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدکرد: اگر کسی می خواهد در خصوص گام اول انقلاب صحبت کند باید تقاوتش را با دیگر انقلاب‌ها بیابد.

,

صفارهرندی ادامه داد: فاصله بین آرمان‌های اولیه و واقعیات موجود انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی ابراز کرد: آرمان حمایت از مستضعفین و محرومین هیچگاه از جلوی چشم نیروهای انقلابی کنار نرفته است.

,


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز تعداد فقرای صدقه خور ایالات متحده از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون رسیده است.

,
,

صفارهرندی افزود: همیشه بین هدف گذاری آرمانی با واقعیت ها فاصله بوده که باید برای کم کردن این فاصله ها تلاش شود.

,


وی اظهارکرد: امروز دست اندرکاران و مسئولانی داریم که رسما بی اعتقادی به نظام را بلند بلند بیان می‌کنند و گاهی که مشکلات بالا می گیرد این افراد زبانشان برای بیان منویات پنهان‌شان بلند تر می‌شود.
 

,
,
,

متاسفانه برخی فسادهای خود را به نسخه انقلاب نسبت می‌دهند
عضومجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این افراد زمانی که ناکامی‌هایی بر اثر آلودگی‌ها و فسادهای خودشان ظهور می کند به جای این‌که کمبودهای را در خود پیدا کنند، به نسخه انقلاب نسبت می دهند.

, متاسفانه برخی فسادهای خود را به نسخه انقلاب نسبت می‌دهند, متاسفانه برخی فسادهای خود را به نسخه انقلاب نسبت می‌دهند,
,


صفارهرندی ضمن تاکید بر این‌که دشمن اعتراف می کند انقلاب اسلامی توانمند است، افزود: این انقلاب همواره کارآمد بوده و طی سال گذشته دستاوردهای خوبی داشته است.

,
,


وی ضمن اشاره به این‌که رتبه هایی که مصری ها در شاخص های مختلف پیشرفت دارند در مقایسه با ایران عقب هستند، یادآورشد: اگر انقلاب نکرده بودیم در جایگاه امروز مصر قرار داشتیم.

,
,


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در نانوتکنولوژی رتبه چهارم دنیا را داریم که غرب از این امر تعجب کرده است و بر اساس گزارش ها رتبه ایران در هوافضا رتبه یازدهم جهان بوده و رتبه اول شتاب علمی را دارد.

,
,


صفارهرندی گفت: عربستان با پول های سنگینی که هزینه کرده در رتبه های علمی عقب تر از ایران است، پیشرفت‌های علمی تا حدی جدی و آشکار شده که دشمن به صورت رسمی می گوید چرا در علم نانو پیشرفت می کنید؟ به دنبال فریبی هستید؟
 

,
,
,

پیشرفت علمی ایران در جهان غربی ها را آزار می‌دهد
وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی ایران منجر به تبدیل شدن کشور به الگویی برای کشورهای طبقه چندم شده است که این امر غربی‌ها را آزار می دهد.

, پیشرفت علمی ایران در جهان غربی ها را آزار می‌دهد, پیشرفت علمی ایران در جهان غربی ها را آزار می‌دهد,
,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکرشد: ما خودمان را با کسانی مقایسه نمی‌کنیم که طی سال‌های گذشته مانند انسان‌های زالو صفت خون دیگران را مکیده و بزرگ شده اند.

,


صفارهرندی بیان‌کرد: امروز هیبت و اقتدار نظامی ایران زبانزد است و صفت رویین تن را به آن داده اند به طوری که امروز آمریکایی ها به فکر سیاست‌های بازدارندگی افتاده اند.
 

,
,
,

آمریکایی‌ها با وجود هیبت ایران جرات واکنش به ما را ندارند
وی اظهارکرد: امروز زمانی که هواپیمای آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار می دهیم به واسطه نقشی که از هیبت جمهوری اسلامی ایران در تصور دارند، جرات نمی کنند واکنش نشان دهند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح‌کرد: دشمنان ما همواره می گویند ایران مانند سایر کشورها نیست و اگر بخواهیم وارد جنگ با این کشور قدرتمند شویم باید تنها برای روز اول جنگ ۲۰ هزار تابوت آماده کنیم.
 

, آمریکایی‌ها با وجود هیبت ایران جرات واکنش به ما را ندارند, آمریکایی‌ها با وجود هیبت ایران جرات واکنش به ما را ندارند,
,
,
,
,

ایران اوج قدرت در جهان است

, ایران اوج قدرت در جهان است, ایران اوج قدرت در جهان است,

صفارهرندی ضمن تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران تاکنون چنین قدرتی در جهان نداشته است، گفت: مشکلات و تحریم ها سال آینده رفع و حباب آن شکسته می شود.

,


وی با بیان این‌که دشمن اعتراف می‌کند که ایران ابرقدرت است و دارد به کشورهای جهان سوم می پیوندد، گفت: ناملایمت‌ها و مشکلات پیش رو موقتی بوده و از بین خواهد رفت.

,
,


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکلات و تحریم‌ها را نمی توان انکار کرد اما هر جایی که جریان مدافع انقلاب مداخله کرده، مشکلات زیادی مرتفع شده است.

,
,


وی اظهارکرد: اخیرا قراردادی بین ایران خودرو و صنایع دفاعی بسته شده است که بخشی از نیازهای ایران خودرو توسط صنایع دفاعی کشور تامین شود.

,
,


صفارهرندی گفت: خوشبختانه ۳۱۹ کارخانه ای که طی سال گذشته تعطیل شده طی چند ماه گذشته به چرخه تولید بازگشته است.

,
,

وی بیان کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید ایران را ابرقدرت می دانم چراکه توانایی دارید که منویات خود را بر زبان کسانی که هزاران کیلومتر آن طرفتر از این کشور زندگی می کنند، جاری کند.

,


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح‌کرد: امروز آمریکا عصبانی بوده چراکه حوزه های نفوذش یکی یکی از چنگش خارج می شوند و این امر مسری است و تمام جهان را در بر خواهد گرفت.
 

,
,
,

خراب شدن کانون توطئه داعش محصول نگاه حکیمانه رهبری بود
صفارهرندی ضمن بیان این‌که۴۰ سال انقلاب را با افتخار پشت سر گذرانده ایم، یادآورشد: خراب شدن کانون توطئه داعش، محصول نگاه حکیمانه رهبری بود.

, خراب شدن کانون توطئه داعش محصول نگاه حکیمانه رهبری بود, خراب شدن کانون توطئه داعش محصول نگاه حکیمانه رهبری بود,
,


وی ضمن تاکید بر این‌که باید به جوانان میدان داد و جوان پروری در کشور شکل بگیرد، افزود: گام دوم انقلاب سوارشدن بر گام اول انقلاب بوده که می طلبد مورد توجه واقع شود.

,
,


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان این‌که مسیر تکاپوی جوانان در مسیر گام دوم انقلاب توسط رهبری مشخص شده است، افزود: به فرمایش امام خامنه‌ای اصل سلامت نظام برای جوانان مهم باشد.

,
,

باید منفذهای فساد در کشور بسته شود

, باید منفذهای فساد در کشور بسته شود, باید منفذهای فساد در کشور بسته شود,

صفارهرندی ضمن تاکید بر این‌که طبق خواسته رهبر انقلاب باید منفذهای ورود و خروج فساد بسته شود، گفت: خوشبختانه قوه قضائیه در کشور به خوبی عمل می کند اما نباید فضا به گونه ای باشد که فسادی ایجاد شود و بعد به دنبال از بی نبردن این فساد در کشور بود.

,

وی در جواب برخی ها که می گویند دنیا عوض شده و باید به جای تمرکز بر موشک تبادل فرهنگ کرد، گفت: قدرت ایران اکنون در منطقه به حدی است با نقطه زن ها می تواند هیمنه دشمن را برهم زند و موشک های نقطه زن در دنیا ترس در دل دشمنان ایجاد کرده است.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر این‌که تفکر انقلابی و مقاومت کشور ایران را امروز به این عزت رسانده است، گفت: گام دوم اتقلاب سوار بر گام اول حرکت می کند که رهبر انقلاب در این مسر بر علم، تحقیق، پژوهش و تکیه برجوانان را مورد توجه قرار دادند.

,

صفارهرندی تصریح کرد: در خصوص توقیف کشتی ایران توسط اروپا به این مرحله رسیده ایم که مطرح کرده اند کشتی های توقیف شده توسط ایران و اروپا را با هم مبادله کنیم اما این وسط عده ای افراد ضعیف النفس هستند همه کارها دست آنها نیست شتاب زده می شوند.

,

 

,

سکوت ایران و بی اهمیتی به fatf به نفع ما بوده است

, سکوت ایران و بی اهمیتی به fatf به نفع ما بوده است, سکوت ایران و بی اهمیتی به , fatf, fatf, به نفع ما بوده است,

وی ضمن بیان اینکه اکنون بحث fatf در کشور مسکوت بوده و موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن است، گفت: برخی در تصویب این طرح گفتند که باید این مورد توجه قرار بگیرد وگرنهدر مجامع بین المللی برضرر ایران رفتار خواهد شد اما تاکنون دو جلسه از این مجمع برگزارشده و جریان به نفع ما بوده است.

, fatf,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه چرا رهبر انقلاب در امور دخالت نمی کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب بر امور نظارت دارند و مشکلات را درک می کنند اما مسائل اجرایی به دست فرد دیگری است؛ مداخلات برخی دستگاه ها اگر نبود جریان مشکلات بالاتر از این بودکه این دستگاه با تذکر امام خامنه ای توانستند خیلبی از مشکلات را کم کنند.

,

صفارهرندی بیان کرد: در کاهش نرخ ارز و تغییر رئیس کل بانک مرکزی نیز رهبر انقلاب مداخله کردند و با انتصاب فرد جدید نرخ دلار ثابت ماند و با افزایش تحریم ها و فشارها رقم صعودی به خود نگرفت.

,

وی اظهارکرد: برخی در اعتراض به وضعیت فعلی در دیدارهایشان با رهبر انقلاب به وضعیت فعلی و عملکرد رئیس دولت اعتراض دارند که آقا در جواب آنها می گویند "این محصول رای مردم و باید تلاش می کردید رئیس جمهور بابا میل شما باشد؛ امیواریم رئیس جمهور بعدی از بین جوانان باشد و جوانان وارد کار شوند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان انتخابات علاوه بر اینکه باید به وحدت برسیم اما شرط پیروزی این است که فرد کاندیدا نظرمردم را به خود جذب کند.

,

یک جریان مجهول و با ادعای بی طرفی وارد انتخابات خواهد شد

, یک جریان مجهول و با ادعای بی طرفی وارد انتخابات خواهد شد,

وی اضافه کرد: در انتخابات امسال ممکن است یک جریان مجهولی به انتخابات وارد شود که نه خود را اصول گرا و نه اصلاح طلب معرفی می کند و یک فاجعه ای در عرصه انتخابات خواهد بود.

,

صفارهرندی تصریح کرد: متاسفانه گاهی برخی به خاطر اینکه اشتباه نکنند وارد نمی شوند و اصلا کاری انجام نمی دهند اما این بی تحرکی خطرناک است.

,

وی ضمن تاکید بر این‌که باید منفذهای نفوذ فساد در جامعه بسته شود، افزود: باید همه مسئولان کشور در این زمینه به طور جدی ورود کنند.

,

انتهای پیام/

]
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه برخی افراد به جای اینکه ریشه فساد را در خود پیدا کنند، این را به نسخه انقلاب نسبت می دهند.