انتقاد از رویکرد تبعیضی مدیران کردستان تا گلایه از قیمت ارزان گندم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کُردتودی، ، عصر روز گذشته نشست فرماندار بیجار با جمعی از فعالان فضای مجازی با محوریت بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

در این جلسه که مدیر جهاد کشاورزی، رئیس تعاون روستایی، مدیر منابع طبیعی و رئیس شبکه دامپزشکی و رئیس صنف کشاورزان شهرستان حضور داشتند در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزی بیجار بحث و گفتگو شد.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی بیجار در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بیجار در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت های قابل توجهی است ، اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته رتبه اول خرید گندم در سطح کشور را کسب کنیم.

,

 

,

وی گفت:  میزان برآورد برداشت گندم در بیجار 230 هزار تن است که 16 مرکز تعاونی کار خرید آن را بر عهده دارند.

, .,

 

,

قمری ادامه داد: از 10 تیر فصل برداشت گندم بیجار با استفاده از 600 دستگاه کمپاین که 360 دستگاه آن بومی و مابقی از استان های مختلف وارد شهرستان شده است آغاز گردیده .

,

 

,

عدم حمایت مسوولان از بخش کشاورزی

, عدم حمایت مسوولان از بخش کشاورزی, عدم حمایت مسوولان از بخش کشاورزی,

 

,

در ادامه جلسه سید حسین رحیمی رئیس صنف کشاورزان شهرستان بیجار از تبعیض قائل شدن مدیران استان در خصوص پر کردن چاههای کشاورزی گلایه کردند و افزود: آیا این موضوع در دشتهای قروه و دهگلان هم با این جدیت پیگیری می شود؟

,

 

,

وی با انتقاد از عدم واگذاری امتیاز چاه آب کشاورزی ، بیان داشت: چرا با توجه به اینکه در سال ۹۲ مصوب شد امتیاز ۲۰۰ حلقه چاه آب به کشاورزان بیجار واگذار شود تا کنونئ اجرایی نشده است؟

,

 

,

رحیمی در ادامه گفت: علت توجه ویژه به بخش دامپروری چیست ، چرا از زراعت حمایت نمیشود مگر شغل زراعت و کشاورزی موجب اشتغالزایی در همین شهرستان محروم نشده است.

,

 

,

نرخ خرید گندم جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست

, نرخ خرید گندم جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست, نرخ خرید گندم جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست,

 

,

رییس صنف کشاورزان شهرستان بیجار با گلایه از نرخ پایین خرید گندم ، عنوان کرد: هزینه شخم در هکتار 400 هزار تومان ، هزینه خرید بذر و کود در هکتار 500 هزار تومان ، هزینه خرید سم و سمپاشی 200 هزار تومان ، هزینه حمل 70 هزار تومان است و با توجه به خرید تضمینی گندم اگر در خوشبینانه ترین حالت عملکرد زراعت باشد تنها  ۴۰۰هزار تومان سود برای یک سال کشاورز خواهد داشت.

, .,

 

,

رحیمی با تاکید بر اینکه کشاورزان مظلوم ترین و زحمت کش ترین قشر هستند، افزود: بعد از یکسال تلاش گندم 5 هزار تومانی را دولت به قیمت 1700 تومان از ما می خرد و برای حمایت از اقتصاد کشور مجبور به انجام آن هستیم ، اما دلتمردان باید هر چه سریعتر تلکیف کشاورزان با توجه به گرانی ها سرسام آور مشخص کنند.

,

 

,

احداث سیلوی در بخش چنگ الماس

, احداث سیلوی در بخش چنگ الماس, احداث سیلوی در بخش چنگ الماس,

 

,

مرتضی جبرییلی یکی از فعالان فضای مجازی بخش چنگ الماس گفت: با توجه به اینکه بیشترین تولید گندم شهرستان مربوط به این بخش است اما از داشتن یک سیلوی محروم است و کشاورزان برای تحویل گندم باید متحمل هزینه های سرسام آور شوند.

,

 

,

وی بر برگزاری جشنواره انگور و گندم در این بخش تاکید کرد و بیان داشت: ورود سرمایه گذار موجب رفع مشکلات بخش کشاورزی در این بخش می شود.

,

 

,

در ادامه جلسه مسوولان به سوالات فعالان فضای مجازی پاسخ دادند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
سید حسین رحیمی رییس صنف کشاورزان شهرستان بیجار از تبعیض قائل شدن مدیران استان در خصوص پر کردن چاه های کشاورزی گلایه کرد و افزود: آیا این موضوع در دشتهای قروه و دهگلان هم با این جدیت پیگیری می شود!؟