سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی‌ها به دنبال واگذاری امور به مردم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص تشکیل شرکت تعاونی انگور کاران ترشیز اظهار داشت: شرکت تعاونی انگور کاران در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی و به مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی یک ارگان دولتی هستند و دولت قرار است بحث نظارت را مد نظر داشته باشد.

,

رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه کشورهایی که پیشرفت هایی داشته اند بخش خصوصی فعال بوده است، تصریح کرد: تعاونی ها نیز یک بخش خصوصی و شخصیتی حقوقی محسوب می شوند و ما به عنوان دستگاه نظارتی تنها می توانیم بر کار این تعاونی ها نظارت داشته باشیم.

,

وی اذعان کرد: اگر کار اصلی را با قوانین مربوطه و برنامه ریزی خاص خود و طرح ها و برنامه هایی که می تواند توسط سیاست گذاری دولت انجام شود به بخش خصوص واگذار و آن‌ها را حمایت و نظارت کنیم قطعاً خوب جواب خواهد داد.

,

اسفندیاری با تأکید بر اینکه هر زمان دولت و شرکت های دولتی در بعضی موارد ورود پیدا کرده، اقتصاد دولتی شده است و اقتصاد امروز نه دولتی و نه خصوصی است، بیان کرد: علم اقتصاد یک علم خاصی است و در عصر اقتصاد، برنامه، ریال، طرح، پیش بینی ها و... مهم است.

,

وی با اشاره به اینکه کار باید به مردم با اطمینان کامل واگذار شود و قطعاً جواب خواهد داد، تأکید کرد: بهترین زمانی که اقتصاد جواب می دهد زمانی است که بخش خصوصی باشد و دولت نمی تواند دخالت خاصی در بخش اقتصاد داشته باشد و نباید هم داشته باشد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی ها به دنبال واگذاری امور به مردم است، عنوان کرد: با تشکیل شرکت تعاونی انگور کاران ترشیز به دنبال این هستیم که کار در بحث انگور و مباحث خاص خود را به مردم واگذار کنیم و خود مردم در خصوص تولید محصولات خود با حمایت و نظارت سازمان تصمیم بگیرند.

,

وی با تأکید بر اینکه تعاونی های مختلفی با توجه به نوع محصولات تولیدی در نقاط مختلف استان راه اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند کار را پیش ببرند، تشریح کرد: در بخش کشاورزی شهرستان های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن که محصول غالب آن‌ها انگور است این شرکت تعاونی تشکیل می شود و اگر این کار انجام شود فایده آن نیز به خود مردم خواهد رسید.

,

اسفندیاری با بیان اینکه از مردم خواهش می کنیم که به ما اطمینان داشته باشند و پای کار بیایند، ابراز کرد: پیش بینی می کنیم اگر حمایت مردمی پای کار باشد کلنگ این شرکت تعاونی تا قبل از دهه فجر بر زمین بخورد.

,

وی در پایان با بیان اینکه راه اندازی کارخانه فراوری محصولات انگور نیز از دیگر برنامه سازمان است، خاطر نشان کرد: خام فروشی محصول شهرستان نیز از مواردی است که باید برای کاهش آن برنامه ریزی شود و می توان از کشمش و انگور محصولات زیادی فراوری کرد تا بتوان به صادرات آن نیز کمک شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی با تشکیل تعاونی ها به دنبال واگذاری امور به مردم است، گفت: با تشکیل شرکت تعاونی انگور کاران ترشیز به دنبال این هستیم که کار در بحث انگور و مباحث خاص خود را به مردم واگذار کنیم.