کارآفرینی در دانشگاه شهرکرد، با حمایت از دانشجویان صاحب ایده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی برای دانشجویان از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است و از آنجایی که ارتباط دانشگاه و صنعت اولویت اصلی وزارتخانه است، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور دانشجویان در مراکز صنعتی و کسب مهارت صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: علاوه‌براین اعضای هیئت علمی که به تازگی در دانشگاه مشغول به کار می‌شوند باید به مدت 6 ماه تا یک سال در  مراکز صنعتی حضور داشته و کسب مهارت کنند و به این ترتیب اطلاعات مورد نیاز برای ارائه به دانشجویان را به دست آورند.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای کارآفرینی دانشجویان مرکز شتابدهی، مرکز نوآوری و... در دانشگاه مشغول به کار هستند که براساس پروژه‌های دانشجویان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.
 
کریمی اضافه کرد: ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان بعد از بررسی وارد مراکز رشد و پارک علم و فناوری شده و مراحل تبدیل علم به ثروت صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه شهرکرد یادآور شد: این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه‌ها نمی‌تواند وابسته به درآمدهای ملی باشد و از همین‌رو برنامه‌ریزی‌های لازم برای درآمدزایی در دانشگاه صورت گرفته است.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کشت 20 هکتار گل محمدی انجام شده است، واحدهای دامپروری نیز به‌منظور درآمدزایی برای دانشگاه درحال توسعه هستند.
 
کریمی گفت: مشارکت در برگزاری المپیادهای ملی، اجرای طرح‌های آبیاری هوشمند و طرح‌های دیگری که برای واحدهای فناور در نظر گرفته شده است در راستای درآمدزایی برای دانشگاه بوده و درحال پیگیری هستند.
 
وی با اشاره به پروژه‌هایی که برای مشارکت دانشگاه با بخش خصوصی در نظر گرفته شده است بیان داشت: کلینیک دامپزشکی دانشگاه ازجمله کلینیک‌های تاثیرگذار در این استان و استان‌های همجوار است و در بحث‌های اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی برای دانشجویان از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است و در جهت کارآفرینی، مرکز شتابدهی، مرکز نوآوری و... در دانشگاه مشغول به کار هستند که براساس پروژه‌های دانشجویان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.