هشدار نسبت به کاهش کیفیت هوا در نواحی شرقی کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور، گفت: امروز برای سواحل دریای خزر استان‌های مازندران، گیلان و مناطقی از شرق اردبیل بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: برای برخی نواحی از شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در اسنان‌ها لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و همچنین برای غرب هرمزگان و جنوب فارس گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌کنیم.
,
 
,
نقشینه افزود: تا جمعه در نواحی شمال غرب و غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب استان کرمان افزایش ابر، بارش باران و گاهی بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
,
 
,
وی همچنین از بارش‌های پراکنده در سواحل غربی دریای خزر خبر داد و گفت: در ۵ روز آینده به ویژه امروز و فردا نواحی شرقی کشور با وزش باد‌های شدید مواجه خواهد شد که در پی آن اخطاریه هواشناسی صادر شده است.
,
 
,
نقشینه گفت: این هشدازر برای اختلال در حمل و نقل جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیر ضروری است در ضمن شهروندان باید از حضور در فضای باز هم به علت افزایش غبار خودداری کنند.
,
 
,
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا برای سواحل شمال افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود، افزود: این افزایش دما برای تهران جمعه رخ می‌دهد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه غرب دریای خزر امروز مواج و متلاطم است، گفت: تهران هم تغییرات دمایی ۳۴ درجه و کمینه ۲۴ درجه را پیش بینی خواهد کرد.
,
 
,
نقشینه ادامه داد: بعد از ظهر افزایش ابر در تهران خواهیم داشت که منجر به بارش‌های پراکنده خواهد شد.
,
 
,
کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از سالم بودن شاخص کیفیت هوا در تهران خبر داد و گفت: اهواز با ۵۰ درجه گرم‌ترین و اردبیل و شهرکرد با ۱۳ درجه خنک‌ترین مراکز استان در کشور بوده اند.
]
کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به کاهش کیفیت هوا در نواحی شرقی کشور خبر داد و گفت: هشدار‌های لازم به مردم در خصوص عدم حضور در فضای باز و اجتناب از سفر‌های غیرضرور داده شده است.