ابراز نگرانی سازمان ملل از تحولات عدن
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از النشره، سازمان ملل اعلام کرد تحولات میدانی در عدن را از نزدیک دنبال و از تاثیر خشونت بر غیرنظامیان احساس نگرانی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد، اهمیت دارد که تمامی طرف‌ها به گونه‌ای عمل کنند که حوادث در عدن به بی‌ثباتی بیشتر منجر نشود.
,
 
,
این در حالی‌ است که سازمان ملل، روز دوشنبه از کاهش کارمندان خود در عدن به خاطر درگیری‌های اخیر خبر داد.
,
 
,
شورای انتقالی جنوب، که مورد حمایت امارات است، همچنان درحال گسترش دامنه کنترل خود بر عدن است. این نیروها، روز یکشنبه گذشته پس از 4 روز درگیری‌های خونین با نیروهای حفاظتی رئیس‌جمهور مستعفی یمن (مورد حمایت سعودی) توانستند کنترل کامل این شهر را به دست گرفته و وزیر کشور دولت مستعفی را مجبور به فرار کنند.
,
 
,
پس از این شکست، بسیاری از اعضای دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن دست به حملات شدیدی علیه سعودی و امارات زدند. «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «به شکست در عدن اعتراف می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم، اما این نبرد پایانی نیست. ما باز می‌گردیم و عدن را پس می‌گیریم. 400 خودروی زرهی امارات در این عملیات مشارکت کردند و ما با تسلیحات ابتدایی خود با آنها جنگیدیم.»
,
 
,
انتهای پیام/
]
سازمان ملل متحد با اعلام این‌که تحولات میدانی را از نزدیک دنبال می‌کند، از تاثیر خشونت بر غیرنظامیان در این شهر ابراز نگرانی کرده است.