طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان آماده بهره‌برداری می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، غلام حیدر زورقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد،گفت: طرح انتقال آب بالوله به اراضی دشت سیستان با 97درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی اجرایی را طی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

به گفته وی، کار احداث سه  ایستگاه پمپاژ اصلی، پنج ایستگاه پمپاژ مستقل و9 ایستگاه پمپاژ ثانویه به اتمام رسیده و درحال تست و راه اندازی می باشند، همچنین برق مورد نیاز ایستگاه ها تأمین شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در زمان پیک مصرف برق برای کل 46 هزارهکتار 52 مگاوات برق لازم است ولی در حال حاضر 20 مگا وات برق برای راه‌اندازی بسنده می کند.

دبیر کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد: امکان آبگیری تمام 46 هزار هکتار وجود دارد و شبکه کامل است .

وی بیان کرد: در مرحله اول باید 20 هزار هکتار آبدهی شود و با اجرای کامل شبکه‌های فرعی داخل مزرعه کار آبرسانی به تمام اراضی 46 هزار هکتاری به انجام برسد.

زورقی افزود: به منظور راه اندازی نظام بهره‌برداری تاکنون در قالب تشکل ها 10 تعاونی توسط سازمان تعاون روستایی تشکیل و دو هزار و 67 گروه هم آب در منطقه راه اندازی شده  و با هزار و 967 گروه هم آب با تشکیل جلسات متعدد هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

شایان ذکر است در نشست امروز کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی استان معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان واعضای دیگر کارگروه حضور داشتند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از بهره برداری طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.