نظام آموزشی ایران می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حجت الله ایوبی عصر امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد پیوستن یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده را نشان از ارزش جهانی این شهر در جهت یادگیرنده بودن دانست و گفت: خوشبختانه امروز سازمان های جهانی مانند یونسکو به این نتیجه رسیده اند که باید به ارزش‌های انسانی و آموزشی گذشته بازگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

دبیرکل ملی یونسکو در ایران افزود: امروز جهان نسبت به ناکارآمدی نظام آموزشی نوین معترف است و به نظر می رسد نظام آموزشی ایران که مبتنی بر نظام استاد شاگردی بوده می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

,

ایوبی با بیان این‌که خوشبختانه معماری یزد سرشار از هویت و آموزش تمدن ایرانی_ اسلامی است گفت: در شهرهای عضو شبکه جهانی یادگیرنده، معماری ساختمانی هم آموزنده و هم گویای فرهنگ و تمدن اصیل است.

,

وی تصریح کرد: اگر یونسکو در زمینه آموزش فراگیر بیانیه‌ای صادر می کند به معنی غربی شدن آموزش های ما نسیت،ما مهد علم و دانش هستیم و باید ارزش های آموزشی‌مان را به دنیا انتقال دهیم و این را صراحتا می گویم تا فردا عده ای نگویند می خواهند ما را غرب زده کنند.

,

دبیرکل ملی یونسکو در ایران با اشاره به این مطلب که ایران اسلامی امروزه در عرصه‌های مختلف به ویژه آموزش حرف‌های زیا دی برای گفتن دارد اظهار داشت: حال که  یزد به یکی از شهرهای یادگیرنده جهان پیوسته، باید مبلمان شهری و دیوارهای یزد به عنوان شهر عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، باید آموزنده باشند.

,

ایوبی خوشنویسی  را یکی از غرور آفرین‌ترین افتخارات کشور دانست و ابراز داشت: یزد از هنرمندان و اساتید بسیار برجسته‌ای در این حوزه برخوردار است و باید در شهر تابلوهای زیبایی از هنرمندان خوشنویس نصب شود.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه زندگی امروز فرصت مطالعه کردن را کاهش داده و ‌به همین منظور باید آموزش در دستور کار جدی قرار گیرد اظهار داشت: باید شورای اسلامی شهر یزد به عنوان نهاد تصمیم‌گیر در حوزه مدیریت شهری بسته همه جانبه ای در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و یادگیری تدوین و به اقشار مختلف جامعه معرفی کند.

,

دبیر ملی یونسکو در ایران اضافه کرد: در این زمینه یزد می‌تواند برای تمام ایران و دنیا الگویی شود که در کنار بهره مندی از هنرهای فعلی موجود  در سطح شهر احیای هنرهای در حال فراموشی  را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

,

انتهای پیام/ح

]
دبیرکل ملی یونسکو در ایران گفت: امروز جهان نسبت به ناکارآمدی نظام آموزشی نوین معترف است و به نظر می رسد نظام آموزشی ایران که مبتنی بر نظام استاد شاگردی بوده می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد به دنیا معرفی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.