دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت متخصصان دارای مهارت برای جذب در بازار کار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ محمد صالح احمدی بعدازظهر امروز در نشست خبری  با خبرنگاران هدف از تاسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی را مهارت آموزی،تشخیص نیاز بازار کار و پرورش متخصصان مورد نیاز بازار دانست و گفت: این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد و تلاش می کند فارغ التحصیلان دارای مهارت برای جذب در بازار کار تحویل جامعه بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان یزد اضافه کرد: با موج کمی گرایی دانشگاه ها تعداد مراکز دانشگاهی علمی-کاربردی در کشور به 1200 مرکز رسید که البته با توجه به رویکرد جدید دانشگاه و فاصله داشتن عملکرد این دانشگاه ها از معیارهای مدنظر، اصلاحات اساسی در دانشگاه انجام شد.

,

احمدی ساماندهی مدرسان را به عنوان اولین اقدام اصلاحی در دانشگاه علمی –کاربردی عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه در ابتدای جذب مدرسان بررسی صلاحیت های علمی به درستی صورت نگرفته و از آنجا که لازمه دانشگاه های مهارت آموز جذب مدرسان دارای مهارت است  دراولین اقدام صلاحیت ها ی فنی و علمی مدرسان مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه 30 درصد از اساتید از چرخه تدریس دانشگاه خارج شدند و در عوض افراد جدید دارای صلاحیت های لازم را جذب کردیم و این پایش ها مستمر ادامه دارد.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان ساماندهی رشته های تحصیلی را دومین گام در زمینه اصلاحات این دانشگاه بیان کرد و ابراز داشت: برخی رشته ها نظیر حسابداری،IT،مدیریت و.... چندان مهارتی نبودند و از آنجا که هدف دانشگاه تربیت افراد مهارتی و تخصصی است این رشته ها را حذف کردیم.

,

احمدی تدوین اساسنامه، بازنگری و بروز رسانی در سرفصل های رشته های تحصیلی را از دیگر اقدامات اصلاحی این دانشگاه برشمرد.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که تلاش داریم تا این دانشگاه ازجذب دانشجوی کارمند به سمت جذب دانش اموزان حرکت کند اضافه کرد: پیش بینی می کنیم در ورودی مهرماه 98 بیش از 80 درصد دانشجویان غیر کارمند باشند.

,

احمدی تعداد فعلی دانشگاه های علمی کاربردی در سطح کشور را 560 مرکز دانست و اذعان داشت: با توجه به اجرای مصوبه شورای اداری درصد قابل توجهی از مراکز وابسته به دستگاه های دولتی تعطیل شدند و تعداد مراکز در استان از 22 به 9 مرکز تقلیل یافت.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان  ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز فرهنگ و هنر وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد به خانه فرهنگ صدوقی و مرکز بهزیستی به موسسه حضرت زهرا(س) واگذار شده که با راه اندازی این دو مرکز تعداد مراکز به 11 خواهد رسید.

,

وی افزود: در کشور 23 مرکز وابسته به دانشگاه هستند که در آینده نزدیک به بخش خصوصی یا عمومی واگذار خواهد شد که از این تعداد دو مرکز بافق و میبد در استان یزد هستند.

,

احمدی همچنین از احداث 4 مرکز جدید در آینده در استان خبر داد و ابراز داشت: مراکز جدید باید مجهز به محیط های کار برای دوره کارورزی دانشجویان باشند.

,

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی یزد سطح علمی مراکزدانشگاه علمی – کاربردی یزد را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بر اساس سطح بندی صورت گرفته  در سال 97 از تعداد8 مرکز استان 2 مرکز سطح2 و 6 مرکز در سطح 3 قرار داشتند که خوشبختانه با  زحماتی که مراکز ما کشیدند در سال جاری تنها یک مرکز در سطح 3 قرار دارد و مابقی در سطح 2 هستند.

,

گفتنی است مراکز علمی – کاربردی در کشور  در 4 سطح دسته بندی می شوند که هیچ استانی در سطح یک قرار نداشته و یزدی ها در سال گذشته و جاری  در سطح 4 قرار نگرفتند.

,

انتهای پیام/ح

]
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان یزد در جمه خبرنگاران گفت: این دانشگاه تلاش می کند فارغ التحصیلان دارای مهارت برای جذب در بازار کار تحویل جامعه بدهد.