گسترش استارت آپ‌ها جرقه‌ای برای رونق اشتغال در کشور/ کسب و کارهای نوین راه حل خروج از بن بست وابستگی به کالاهای خارجی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: بنگاه‌های نو تاسیس کارآفرین که اصطلاحاً به آنها "استارت آپ" گفته می‌شود، در واقع در خلق علم و فناوری که مقدمه تولید و تجاری‌سازی فعالیت های اقتصادی هستند تأثیر بسزایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی عنوان کرد: راه حل خروج از بن بست وابستگی به بسیاری از کالاها و خدمات خارجی، به کارگیری بنگاه‌هایی است که در فرآیند تولید خلاقیت دارند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر حمایت از کارآفرینان نوین افزود: برای تولید کالا و خدمات باید با پشتیبانی از استارت آپ‌ها، آنها را از مرحله ایده عبور داده تا این طرح‌ها به تولید محصول نهایی ختم شوند.

,

شیخی بیان داشت: در شرایط کنونی که بخش عظیمی از نیروی کار کشور دانش آموختگان رشته‌های مختلف از دانشگاه‌ها هستند، ظهور این نیروهای تخصصی در اشتغال می تواند در تشکلات نوین یا استارت آپ‌ها رقم بخورد.

,

وی تاکید کرد: استارت آپ‌ها امکان استفاده از افراد تحصیل کرده که سر منشأ خلق اشتغال هستند را برای آموزش نیروهای نیمه ماهر با دانش محدود فراهم می‌کند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه یادآور شد: استارت آپ‌های متشکل از افراد تحصیل کرده و نخبه می‌تواند جرقه ایجاد اشتغال در کشور باشد.

,

به گزارش راه آرمان؛‌ استارت آپ یکی از مشاغل جدیدی است که در کشور ما همانند سایر کشورها با هدف کارآفرینی و کسب درآمد راه‌اندازی شده است. استارت آپ به معنی شرکت یا کسب ‌و کاری است که در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده و دارای رشد سریعی است. این کسب و کار نوین در جهت تولید، راه ‌حلی نو آورانه و دوام‌ پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته ‌است؛ در این حالت شرکت‌ها مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌‌پذیر هستند؛ مدل کسب‌ و کار آن ها مشخص نیست و بازار هدف در حد فرضیه است. شرکت‌های نوپا می ‌توانند در هر حوزه ‌ای ایجاد شوند.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در شرایط کنونی که بخش عظیمی از نیروی کار کشور دانش آموختگان رشته های مختلف از دانشگاه ها هستند، ظهور این نیروهای تخصصی در اشتغال می تواند در تشکلات نوین یا استارت آپ‌ها رقم بخورد.