ساخت ۵۰ خانه برای محرومین توسط جهادگران بسیجی استان همدان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ هر چند به قول هاشمی رفسنجانی اصلاح طلبان جهاد سازندگی را جوان مرگ کردند و با تصویب دولت و مجلس اصلاحات جهاد سازندگی منحل شد اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با نگاهی عمیق جریان حرکتهای جهادی در کشور را بار دیگر بنا نهادند و بسیج سازندگی با حضور جوانان مومن و مخلصی که از راحتی و آسایش خود گذشتند تا محرومیتها درمان پذیرد، شکل گرفت.استان همدان و جوانان انقلابی آن در این سالها همواره دارای سهمی مهم از اردوهای جهادی و بسیج سازندگی برای ایران عزیز بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

امسال نیز این حرکتها با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد

, امسال نیز این حرکتها با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد, امسال نیز این حرکتها با قوت و جدیت بیشتری ادامه دارد,

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره تلاش جهادگران دانشجو در مناطق محروم استان گفت :امسال نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان استان در چهر عرصه عمرانی،بهداشتی،آموزشی و فرهنگی در ۵۰ نقطه شهرستانهای استان به فعالیتهای محرومیت زدایی میپردزند.

,

حسین عابدی مهر ادامه داد:۱۶ واحد  مسکونی در عرصه فعالیتهای عمرانی توسط جهادگران دانشجویی همدانی ساخته میشود که از این تعداد بخشی در هفته دفاع مقدس و بخشی در هفته بسیج به عزیزان هم استانی تحول و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

,

وی همچنین گفت :در عرصه بهداشتی آموزش بهداشت فردی و خود مراقبتی،خدمات رایگان دندانپزشکی و مامایی به مردم عزیز ارائه می شود.

,

, ,

عابدی از برگزاری یادواره های شهدا،جشنها مناسبتی و دیدار با خانواده شهدا در قالب عرصه فرهنگی توسط دانشجویان بسیجی در سراسر استان خبرداد و تاکید کرد:در عرصه فرهنگی نیز برگزاری کلاسهای تقویتی و کنکوری،آموزش قرآن و کلاسهای مهارتی از مهمترین برنامه ها واقدامات جهادگران خواهد بود.

,

وی هزینه ساخت هر واحد ساختمان را ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:اعتبار ساخت این پروژه ها توسط خیرین،بنیاد مسکن،بنیاد برکت کمیته امداد تامین خواهد شد.

,

همچنین علی قراباغی ،مسئول بسیج سازندگی و اردوهای جهادی استان همدان هم نیز با بیان اینکه ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور توسط بسیج در حال اجراست گفت: سهم استان همدان از این تعداد ۱۰۴۰ پروژه است.

,

در این رابطه سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه استان همدان با اشاره به خسارتهای وارده در سیل ابتدای امسال گفت:بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در  استان ۵۰ ساختمان برای ساخت و مرمت به  بسیج سازندگی سپاه استان سپرده شده است که از این مقدار نیمی ساخته خواهند شد و نیمی هم تعمیر خواهد شد.

,

مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه  فرهنگیان استان هم نیز از استقرار ۶۰ مربی از این تشکل دانشجویی در چهار روستای شهرستان رزن خبر داد و گفت :ساخت چند واحد مسکونی در این شهرستان برای محرومین در دستور کار این جهادگران قرار دارد.

,

, ,

پیمان ابراهیمی همچنین برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی توسط دانشجویان بسیجی را در شهرستان رزن از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

,

به گزارش عصرهمدان؛ در حالی که جهاد گران بسیجی در سالهای گذشته کشور را به عرصه فعالیتهای متنوع و گسترده محرومیت زدایی تبدیل کردند دیدار هفته گذشته جمعی از جوانان جهادگر و بسیجی با رهبرانقلاب و تاکید ایشان بر استمرار این فعالیتها روح جدیدی در کالبد این حرکتها دمیده است و این جوانان با شور و انگیزه بیشتری به حرکتهای جهادی خود ادامه میدهند.

,

انتهای پیام/

]
عقب ماندگی های گسترده عمرانی ،بهداشتی و فرهنگی کشور در دوران طاغوتهای گذشته ایجاب میکرد تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکتهای جهادی و انقلابی برای کاهش دردها و محرومیت ها از جانب جوانان انقلابی آن دوران شکل بگیرد.این خود آغاز حرکتی بود که به درختی مهم و تنومند به نام جهاد سازندگی ختم شد.