عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل وقوع تصادفات در زنجان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج خانی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه محتوای برنامه‌های ترافیکی باید دربرگیرنده جنبه‌های اجتماعی و علمی و براساس یافته‌های علمی و واقعیت‌های اجتماعی باشد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بحث پایش تصویری و پیشگیری های علمی از تصادفات تصریح کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش جان باختگان خواهیم بود.

,

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح های ویژه امنیت ترافیکی در استان گفت:‌ اعمال قانونی یکی از مهم ترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است ولی نکته حائز اهمیت آن است که جریمه و مجازات صرفا درمانی موقتی بوده و فاقد هر گونه تاثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن است.

,

وی با تبیین و تحلیل مهمترین علت های تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد: عامل انسانی، جاده ای و خودرویی ، از جمله علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی می باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع رسانی های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.

,

خانی پور عنوان کرد: با توجه به رشد سریع شهرها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است و پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

,

وی انضباط ‌بخشی و فرهنگ سازی را دو رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.

,

جانشین فرمانده استان زنجان با اشاره به اینکه  محتوای برنامه‌های ترافیکی باید دربرگیرنده جنبه‌های اجتماعی و علمی و براساس یافته‌های علمی و واقعیت‌های اجتماعی باشد ، افزود : برنامه‌های ترافیکی باید توسط افرادی که در جامعه از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند ارائه شود تا اثر‌گذاری بیشتری در مخاطبین و رانندگان داشته باشد و برنامه‌هایی که به‌طور غیرمستقیم پیام را به مخاطبین منتقل می‌کنند اثرگذارترند.

,

وی بیان کرد: امیدواریم با حرکت در مسیر اجرای قانون و ایجاد روحیه همبستگی در بین تمام آحاد مردم و دستگاه ها روز به روز شاهد وضعیت بهتر ترافیک در معابر درون و برون شهری باشیم.

,

انتهای پیام/

]
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به عوامل تصادفات در استان زنجان گفت: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از مهمترین عامل وقوع تصادفات در زنجان است.